Els dos ascensors amb cabuda per a vuit persones cadascun ja estan instal·lats a l'estació de la Renfe de Manresa i només queda pendent la part de l'electrificació, que faran aquesta setmana. Mentrestant, des de dissabte, els usuaris de l'estació ja poden passar d'una andana a l'altra pel pas subterrani, on s'han fet noves les escales i s'ha millorat el túnel que les comunica. Això ha permès desmuntar el pas elevat provisional que utilitzaven des del maig passat els que agafaven els trens de primera i darrera hora.

L'estació de la Renfe comença a fer una altra cara. Ja no té l'aspecte especialment rònec que ha arrossegat tots aquests anys i, sobretot, guanyarà en accessibilitat. Tot i que l'empresa que executa les obres encara no té la data d'entrega -que serà quan s'obri de nou el pàrquing i es puguin utilitzar els ascensors de les andanes-, la previsió és que sigui en el termini de dotze mesos que es va dir perquè no hi ha hagut cap sobrevingut.

Després de l'ampliació i recreixement de les andanes, que és el primer que es va fer, i la instal·lació dels ascensors i les noves escales -que han incorporat un replà a la meitat com dicta la normativa-, queda pendent acabar les marquesines i el vestíbul. Del darrer, a banda de tot el mobiliari que hi havia, també n'han tret el fals sostre, de manera que ha guanyat amplitud vertical. De les bigues que s'han destapat en quedarà una part a la vista, que es restaurarà perquè ara es veuen molt velles, mentre que la resta es taparan amb plaques de pladur blanques, el color que predominarà a tot l'espai. Com ja s'ha comentat en diverses ocasions, la de Manresa serà la primera estació que incorporarà el nou disseny de les estacions de Rodalies

El vestíbul no serà més ample

Just al costat de la porta d'accés al vestíbul venint del carrer hi haurà un espai d'atenció al client separat de la resta. S'hi accedirà per una porta automàtica, serà climatitzat, amb una tauleta i un seient, i aplegarà informació útil per a l'usuari. Just on abans hi havia la taquilla, hi haurà les màquines d'autovenda. En aquest cas, hi ha hagut un canvi respecte al projecte inicial. D'entrada, s'havia d'ampliar el vestíbul amb l'espai de la taquilla, però no ha estat possible perquè al costat hi ha una sala tècnica que es va reformar abans de dissenyar el projecte. Per evitar desmuntar-la, tenint en compte que és relativament nova, s'ha reconfigurat la distribució, de manera que on hi havia la taquilla s'ha reconvertit en una sala de comptes. El nou vestíbul, per tant, mantindrà l'amplada que tenia i no guanyarà els metres que s'hi haurien afegit de l'antiga taquilla.

Nova il·luminació amb leds

El separador d'alumini i vidre que aïlla el vestíbul del bar -que roman tancat durant les obres, igual que l'aparcament- es farà nou i serà més diàfan, amb més vidre que ara. De les finestres de l'estació se'n mantenen els arcs i hi haurà portes automàtiques de vidre. Pel que fa la il·luminació, funcionarà tota amb leds.

A la part de les andanes, a banda del recreixement i de posar-hi un gravat pensat per a les persones invidents, també repinten una marquesina i en restauren l'altra.

L'edifici de la Renfe no només consta del vestíbul i el bar. A la banda més propera al pàrquing hi ha el control de la circulació i, al costat del bar, les dependències de seguretat i neteja, l'espai per als maquinistes i un habitatge.