El col·legi Pare Algué de Manresa s'ha afegit aquest curs als centres que participen en el projecte educatiu. Ahir alumnes de cinquè de primària del centre van participar en la seva primera sessió del projecte Lotus.

Estirats a terra en màrfegues, la monitora, ja cap al final de la sessió, els va fer tancar els ulls i els va convidar a imaginar-se en un lloc on estiguessin tranquils i segurs. «Un lloc on, sempre que us vingui de gust i ho necessiteu, hi podreu tornar només tancant els ulls». A la panxa hi tenien una pedra que es movia al mateix ritme que la respiració, i a través d'una tauleta es podia escoltar el relaxant Cànon de Pachelbel.

Després d'uns minuts va demanar als estudiants que obrissin a poc a poc els ulls i que, també de mica en mica, es comencessin a moure. I així ho van fer. Després els va demanar on havien viatjat amb la ment: els uns ho havien fet al bosc, altres a la platja, però també n'hi va haver que es van imaginar dalt d'un arbre a la jungla i a dins la cabina d'un camió «perquè m'agraden molt». O potser perquè és on se sent segur.

Vuit centres de primària de Manresa participen en la iniciativa pedagògica i de gestió emocional Lotus, i n'hi ha dos de secundària. Hi prenen part des d'alumnes de primer de primària fins a quart d'ESO. Els continguts s'adapten a cada nivell.

Hi ha dos Lotus diferents. El blanc, que consta de 4 sessions per alumne, i el blau, una proposta de 3 sessions amb tot el grup a l'aula i on també se'ls proposa participar en una jornada de gestió de les emocions a la natura.