Membres de l'Aliança contra la Pobresa Energètica i la PAHC han ocupat aquest dimecres al matí les oficines d'Aigües de Manresa, a la plaça del Salt, per protestar contra els suposats talls de subministraments a famílies sense recursos. Unes 35 persones han entrat amb pancartes a les instal·lacions a quarts d'11 del matí i n'han sortit a quarts de 12 amb el compromís per part de la companyia de reunir-se abans de 15 dies.

Segons un comunicat que ha fet públic la plataforma ciutadana, denuncia que són "molts els afectats que es veuen obligats a punxar els subministraments per fer front a la desesperació que els genera no tenir accés a un servei tan bàsic". Critiquen la "manca de voluntat política" de l'Ajuntament de Manresa per aportar solucions a aquestes problemàtiques "tan greus".

Així mateix, en el text lamenten que els requisits per accedir als comptadors socials implantats pel consistori i Aigües de Manresa "deixen fora la gran majoria de casos amb què ens trobem i es realitzen amb comptagotes", motiu pel qual, asseguren, moltes famílies es veuen obligades a punxar l'aigua. Com a exemple citen, entre d'altres, una parella amb dues criatures que "ha d'anar a buscar aigua a una font d'una escola que està a 15 minuts caminant d'on viuen i han de pujar 5 pisos per portar aigua a la seva llar".

"És il·legal fer un contracte amb ocupes il·legals"

Davant la protesta de l'Aliança i la PAHC d'aquest matí, que ha finalitzat a 1/4 de 12 del matí, Aigües de Manresa ha defensat "el tractament impecable que fem d'aquests casos, sempre en col·laboració amb l'Ajuntament dins de les nostres possibilitats", ha valorat Ricard Tomàs, adjunt a gerència de la companyia. Segons Tomàs, les llars on es procedeix al tall de subministrament solen ser habitatges ocupats sense l'autorització del propietari: "Nosaltres no podem fer un contracte amb algú que ocupa un pis sense el consentiment del propietari, és il·legal".

Sobre la denúncia que fa l'Aliança pels "inaccessibles" requisits a l'hora de tenir comptadors socials, implementats per l'Ajuntament per famílies que no poden pagar, explica que "tampoc podem donar aquest servei a gent que està ocupant si el propietari s'hi oposa". Si no s'hi oposa, Aigües de Manresa tramita un contracte "precari" amb els inquilins perquè puguin disposar d'un comptador social.

Tomàs subratlla, a més, que "els casos de persones que no poden pagar l'aigua estan molt controlats pels Serveis Socials i gaudeixen d'una situació totalment normalitzada". En la mateixa línia apunta que el procediment seguit per l'Ajuntament per resoldre aquesta problemàtica "està molt ben muntat però aplicar-lo requereix temps".