El CAP Bages va reobrir ahir a les 8 del matí i ràpidament va recuperar la normalitat, estroncada dilluns al migdia a causa d'una fuita d'aigua que va obligar a tancar el centre durant 40 hores. L'incident va fer que l'atenció primària es derivés al CAP Sagrada Família, que també va acollir el servei d'urgències nocturn.

En total, el tancament del centre degà ha fet reprogramar 308 visites, que s'han dut a terme a l'ambulatori de la Sagrada Família. D'aquestes, 103 han estat dins l'àrea de medicina general; 48 d'infermeria; 42 analítiques; 72 vacunes de la grip; 37 persones s'han atès d'urgències durant les dues nits que el CAP Bages ha estat fora de servei; i 6 pacients han estat atesos al seu domicili.

Des d'ahir a les 8 del matí, però, les instal·lacions del CAP Bages funcionen amb normalitat. A primera hora es van restablir tots els serveis sense incidències, segons van informar els responsables del centre, i les cues i temps d'espera van ser els habituals. Pel que fa al CAP Sagrada Família, l'activitat també va recuperar la normalitat ràpidament. A les 8 del matí es van atendre dues trucades d'usuaris del CAP Bages que demanaven informació però no es va haver d'atendre ningú presencialment que vingués de l'altre centre.

Un vigilant per informar

L'Institut Català de la Salut (ICS), que gestiona els dos ambulatoris afectats per la incidència, va col·locar un guarda de seguretat al CAP Bages durant les dues nits que va estar tancat i no va poder atendre urgències, per informar les persones que s'hi acostaven que s'havien de dirigir al CAP Sagrada Família.

Segons va explicar ahir la directora del Servei d'Atenció Primària del Bages-Berguedà, Anna Forcada, «hem demanat paciència als professionals sanitaris perquè els propers dies ens podem trobar casos d'usuaris afectats pel tancament del CAP». Va citar, per exemple, persones a qui es va trucar per canviar hores de visita però amb qui no es va poder contactar. «Anirem absorbint allò que ens hagi pogut passar per alt», va dir.

Ahir també van tenir un paper important els dos professionals (un metge i un infermer) que gestionen habitualment les visites espontànies (totes aquelles que no estaven programades) al CAP Bages, i que van anar recol·locant els usuaris que no s'havien pogut atendre entre dilluns i dimarts.