La Fundació Althaia de Manresa ha elaborat un projecte valorat en 2,5 milions d'euros per renovar de dalt a baix tots els espais d'atenció als infants i als joves de Sant Joan de Déu. La setmana vinent es posarà en marxa una nova Unitat d'Hospitalització de Salut Mental infantojuvenil, la primera a la Catalunya Central. Es proposa una reforma integral de Neonatologia, la remodelació de tota la planta de Pediatria, que inclou un nou i més ampli hospital de dia i l'escola, i la humanització de les consultes externes i d'urgències també de Pediatria. A més a més preveu la possibilitat de poder fer ressonàncies magnètiques pediàtriques, que actualment només es poden dur a terme a Barcelona.

Per aconseguir tot això la fundació sanitària i assistencial ha posat en marxa una campanya de participació i mecenatge que, atesa l'ambició del projecte, preveu que sigui de llarga durada. La campanya està apadrinada pel cuiner manresà Jordi Cruz. És la segona d'aquest tipus que impulsa Althaia. La primera va permetre posar en marxa a principi d'aquest any el nou Hospital de Dia d'Oncologia i Hematologia.

«Per què hem d'anar amb bates blanques a Pediatria? També podem anar amb bates de colors», va dir ahir el director adjunt d'Althaia, Albert Estiarte, en la presentació de la campanya, per resumir que l'objectiu final del projecte és prestar una millor i més humana atenció als infants i joves que han de passar per l'hospital.

A l'acte hi van participar el director general de la Fundació Althaia, Manel Jovells; el director adjunt, Albert Estiarte; el cap de la unitat de Pediatria, Santiago Nevot; la cap d'infermeria de Neonatologia, Anna Gómez; i la responsable de la Unitat de Participació i Mecenatge, Antònia Raich.

A la presentació es va remarcar la idea que la renovació dels actuals espais d'atenció a nadons, infants i joves, que tenen més de 30 anys, és necessària davant els nous mètodes de treball fruit dels canvis tecnològics i avenços científics. Però la humanització d'aquests espais també és un factor terapèutic, van destacar.

Els diners es volen treure de donacions i d'esdeveniments solidaris. De moment es posaran a la venda piruletes de xocolata del pastisser de Castellbell Enric Rovira, i cava ideat per Joan Tomasa. Es podran trobar en establiments Llobet i de Diesa. En el disseny de l'etiqueta de l'ampolla hi han participat infants que han estat ingressats a Sant Joan de Déu. Ahir també eren a la presentació de l'arrancada de la nova campanya.