Un centenar de persones vinculades al món de l'educació van participar dissabte en la desena edició de la Jornada de Diàlegs Educatius, organitzada pel grau en Mestre d'Educació Infantil d'UManresa. En aquesta ocasió, la jornada va girar a l'entorn de la neurociència i sobre com aquesta pot ajudar en el procés d'aprenentatge.

La jornada la va obrir Dolors Reig, experta en temes de Social Media, Educació 2.0, innovació social, dinamització de xarxes socials i comunitats, tendències web, cibertultura i psicologia social. Reig va pronunciar la conferència titulada «Els joves en l'era de la hiperconnectivitat: tendències, claus i mirades», durant la qual va defensar la necessitat d'incorporar els canals que utilitzen els joves a les aules per treure'n profit a nivell educatiu i d'educar els nois i noies en valors i criteris que els ajudin a ser responsables a l'hora de consumir continguts a la xarxa.

Una part important de la jornada es va dedicar a la realització de tallers i presentació d'experiències d'escoles. Així, els participants van poder conèixer activitats que es duen a terme en escoles com l'Ítaca de Manresa (l'ambient de llum a l'educació infantil), l'Escola Maristes d'Igualada (joc lliure amb material no estructurat) i La Salle Manresa (creativitat i educació). També van participar en tallers sobre cervell i consum de drogues, l'optimització de les funcions cognitives, emocions i comunicació l'activació del cervell des de la gamificació i el treball de l'atenció i la percepció utilitzant les noves tecnologies.

Nieves Solana, dissenyadora de formació del professorat a Neuroeducació i Metodologies Actives d'Aprenentatge i creadora del curs on-line «Escape Room educatiu», va parlar d'«Experiències lúdiques en l'aprenentatge. Escàpat de l'educació avorrida».