El turisme cultural i el religiós són els principals reclams del turisme que visita Manresa. Però hi ha dos recursos més que comencen a treure el cap. Es tracta de l'enoturisme -el celler Oller del Mas va rebre més de 30.000 visitants el 2017- i el de natura.

Segons va dir el diputat de Turisme de la Diputació de Barcelona, Miquel Sàmper, «en el cas de Manresa, a part de la seva història, el camí ignasià i el seu patrimoni, hi ha un entorn natural per fer senderisme o cicloturisme que que en poc temps tindrà molt bona destinació. D'aquí en sortirà un producte molt interessant». Per a Sàmper, «Catalu-nya no només és Barcelona, la Costa Brava o el Pirineu. També la Catalunya Central, i Manresa té potencial», va afirmar en la presentació del Pla de Màrqueting.

El regidor de Turisme de l'Ajuntament de Manresa, Joan Calmet, va assegurar que Manresa té recursos importants que la fan atractiva des del punt de vista turístic. El pla proporciona «un full de ruta més definit que ens permet saber quines mancances tenim, què hi hem de fer i posar-nos a caminar d'una forma més coherent, enfocada i dirigida cap a l'objectiu final» de promoure la ciutat turísticament.