Els veïns de la Pujada Roja consideren que el servei de bus és insuficient al barri. Les noves rutes del bus urbà, que van entrar en vigor l'abril de l'any passat, van comportar l'anul·lació de dues parades de l'L5 al barri i els representants veïnals es queixen que ara aquest transport públic no s'adapta a les necessitats dels habitants d'aquest sector de la ciutat. «Es van aplicar els canvis sense pensar en nosaltres. Pel que fa al servei de bus, és com si quedéssim fora de la ciutat», explica la portaveu, secretària i coordinadora d'activitats de l'associació veïnal, Pilar Sucarrats.

Les modificacions que han motivat les queixes són l'eliminació de les parades que hi havia al final del carrer de Sant Joan i la del costat del bar Berga, a la carretera de Vic. La dirigent veïnal incideix que les antigues parades apropaven els busos als carrers de la Pujada Roja, al passatge que porta el mateix nom i al carrer de les Cots, entre altres.

Actualment, en aquesta zona el bus passa pel carrer de Sant Joan, però es queda a l'altura de les escoles Mare de Déu del Pilar i l'Espill i no arriba fins al final. «Pot semblar que és una distància molt curta, de menys de cent metres, però s'ha de tenir en compte de quin barri estem parlant i del perfil generalitzat de persones que hi viuen», explica Sucarrats.

L'antiga parada del carrer de Sant Joan era al costat d'unes escales que connecten aquest punt amb les cases del carrer de les Cots. Els trets del barri als quals es refereix Sucarrats són que en aquesta zona de la ciutat hi viuen principalment persones grans que es desplacen a altres zones de la ciutat per anar, per exemple, a comprar. I és que aquest sector del barri és principalment residencial i pràcticament no hi ha botigues o negocis de serveis. «Som persones grans que a vegades anem carregades i el fet de suprimir una parada significa haver de caminar més i cansar-nos molt», afirma. La parada que hi havia entre el bar Berga i la Funerària Bages també apropava el servei de transport públic a tot aquest sector de la ciutat.

Tot i que no és una densitat alta, Sucarrats remarca que els busos urbans de Manresa no donen un servei òptim als que hi viuen. La portaveu veïnal va posar la qüestió sobre la taula dijous passat en el Consell de Ciutat, que va tenir lloc a la FUB2 amb la presència dels membres de l'equip de govern de l'Ajuntament, i la resposta li va arribar per mitjà del regidor de Mobilitat, Jordi Serracanta, que li va dir que és un tema que es podrà resoldre quan la tecnologia permeti fer parades a demanda. Sucarrats assegura que no era la primera vegada que exposava el neguit veïnal als responsables de l'Ajuntament, i que sempre li diuen que estan al cas de la preocupació al barri.

La intenció a l'hora de modificar la ruta de la línia era apropar el servei de bus a altres punts de la ciutat, ja que ara els vehicles passen pel carrer Sallent, el Parc Tecnològic i arriba més a prop de l'edifici de l'Escola Oficial d'Idiomes (EOI). A part, l'eliminació de la marquesina al final del carrer de Sant Joan va venir motivada, també, per les dificultats dels conductors per girar els autobusos en aquest antic punt de la línia.