Aquest dimarts va fer just un any que, després de vuit mesos d'obres, va entrar del tot en funcionament la rotonda de la Bonavista, que va canviar la mobilitat i la fisonomia d'un dels punts neuràlgics de Manresa.

La capacitat que tenim per adaptar-nos als canvis segur que farà que moltes persones que mirin la fotografia d'aquesta pàgina de com era la Bonavista abans de la seva metamorfosi (a baix, a la dreta) hagin de fer un esforç per recordar com funcionava la circulació (la carretera del Pont de Vilomara, el carrer de Gaudí...).

L'actuació va arrencar l'abril del 2017 amb l'enderroc de la finca de la carretera de Vic 102, que va deixar l'espai lliure necessari per poder fer la rotonda. Feia més de 30 anys que l'Ajuntament de Manresa havia començat a comprar finques de la zona (23). Amb tot, encara n'hi han quedat tres.

Al cap de dos mesos, es van iniciar les obres, que es van centrar en els serveis al subsòl. El muntatge per adequar la zona on es feien els treballs va començar a quarts d'11 de la nit del dilluns 5 de juny i va acabar a les 2 de la matinada de l'endemà. Hi van participar una trentena de persones (entre agents municipals, operaris i tècnics) que van necessitar desenes de tanques de formigó, litres de pintura groga i un camió escala dels Bombers per comprovar que pels nous circuits hi passaven els vehicles grans. A 2/4 d'11 del matí del dimarts 6 la Policia Local va tallar la carretera de Vic en sentit sortida. Començava el compte enrere per acabar les obres.

L'octubre següent es va obrir la rotonda de manera provisional, amb un dels dos carrils de circulació previstos, i el 19 de febrer, finalitzats els treballs de pavimentació, que van implicar l'ús de 500 tones d'asfalt, es van obrir els dos carrils de la rotonda i es va estrenar la senyalització i la semaforització. No va ser fins al març que va quedar enllestit un últim tram de vorera i el restabliment del doble sentit a l'enllaç amb la carretera de Santpedor. El pressupost global va ser d'1,6 milions d'euros.