Visions totalment contraposades sobre l'aprovació definitiva del Pla de millora urbana Alcoholera de Manresa, que ordena l'àmbit ocupat per l'antiga fàbrica Alcoholera Manresa (magatzem de Cots i Claret), la carretera de Santpedor, el carrer Sant Antoni Maria Claret i més de la meitat de l'aparcament de l'estació d'autobusos.

En el ple municipal de dijous, el govern va defensar l'acord amb el Banc de Santander perquè pugui construir un centenar de pisos i la ciutat guanyi espai públic.

L'oposició no ho va veure de la mateixa forma. La CUP va considerar insatisfactoris els termes de l'acord i el PSC va advertir de la pèrdua de més de la meitat de les places del pàrquing de l'estació d'autobusos.

El regidor d'Urbanisme, Marc Aloy (ERCva argumentar que la posició del govern és que el pla urbanístic suposa un guany important d'espai públic per a la ciutat, millora la permeabilitat d'un àmbit que estava per desenvolupar urbanísticament i, si hi ha una pèrdua de places de l'aparcament, la Generalitat «pot fer aparcament subterrani. L'espai en superfície és molt millor que sigui per al gaudi dels ciutadans que per als cotxes».

La diferència de posicions va acabar amb l'aprovació del pla de millora urbana amb el vot en contra de la CUP i del PSC i l'abstenció de Democràcia Municipal.

La regidora de la CUP Gemma Tomàsva recordar que el seu grup municipal ja va votar en contra de l'aprovació del conveni entre l'Ajuntament de Manresa i el Banc de Santander i no hi havia cap argument nou que els fes repensar la seva posició.

Joaquim Garcia, exregidor d'Urbanisme pel PSC, va tornar a insistir que «no hem previst que els vehicles que no podran aparcar a l'aparcament de l'estació d'autobusos i l'estació de ferrocarrils vagin a parar a un aparcament subterrani». Des del seu punt de vista, el que s'està generant és «un greuge important».

Per la seva part, el regidor d'Urbanisme va reconèixer que hi ha una zona d'aparcament que és de la Generalitat i que es veurà afectada, però això no impedeix que «la Generalitat continuarà sent propietària d'una part del sòl d'aquest sector i si necessita més places d'aparcament, amb tota llibertat, el nou projecte d'edificació pot incrementar el nombre de places perquè doni servei a l'estació d'autobusos» i a l'estació dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya.

Per a Marc Aloy, el que passarà és que «allà on ara hi ha un pàrquing de pagament en superfície hi podrà haver un pàrquing de pagament sota rasant alliberant la superfície per al gaudi de la ciutadania». Aloy va dir que, fins i tot, hi podria haver més aparcament.