En els busos que diàriament es desplacen, al migdia, de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) a Manresa hi ha estudiants que han de viatjar drets perquè van plens. Des de fa tres setmanes la línia té més freqüències, però, en comptes de millorar el servei, hi ha alguns horaris en què ha empitjorat perquè els vehicles van massa plens. La problemàtica es registra sobretot al migdia, quan molts dels estudiants bagencs acaben les classes i tornen a casa.

Estudiants consultats per aquest diari han expressat el seu malestar perquè el problema és diari i en els busos que surten del centre universitari, a Bellaterra, a dos quarts de 3 hi ha al voltant d'una vintena de joves que viatgen drets perquè tots els seients estan ocupats. Tot i que aquest bus és el que vas més ple, el que surt mitja hora després habitualment hi ha entre cinc i deu passatgers que també es veuen forçats a fer el trajecte a peu dret. És una línia de bus amb un volum d'usuaris molt elevat i és que en tot el 2018 hi va haver 37.889 viatgers, que va suposar el 13,24% més de passatgers que l'any anterior. Davant d'aquest increment, el departament de Territori i Sostenibilitat, l'organisme responsable de la línia, va decidir incrementar les freqüències.

El bus de dos quarts de 3 és el que utilitzen molts dels estudiants perquè mitja hora abans acaben les classes a moltes de les facultats, i és una hora que molts d'ells es desplacen. Abans, hi havia dos busos en aquesta hora que absorbien la gran quantitat de joves que tornen a la capital del Bages, però amb l'increment de les freqüències només n'hi ha un, i un altre mitja hora més tard. Tot i que en aquest segon bus, de les 3 de la tarda, no hi ha tants passatgers drets, normalment també se'n veuen, segons els estudiants.

El departament de Territori i Sostenibilitat assegura no haver rebut cap queixa, de moment, d'usuaris que hagin denunciat que els busos van plens, i només consta, darrerament, una incidència, la del dia 7 de gener, quan desenes d'estudiants es van quedar tirats al matí a l'estació d'autobusos de Manresa perquè no va sortir cap dels vehicles que habitualment operen a primera hora del matí.

L'empresa que gestiona la línia, Sagalés, va admetre que s'havien previst per a aquell dia menys vehicles del que és habitual perquè creien que no era dia lectiu als centres educatius.

Fonts del departament han explicat a aquest diari que un dels conductors de la companyia va alertar de la incidència i aquest organisme assegura que segueix de prop el funcionament del servei de bus, tot i que de moment no els consta la problemàtica que s'hi registra als migdies. Els estudiants consultats admeten que no han sentit que cap usuari hagi fet una queixa al departament o a la mateixa companyia que explota el servei, però sí que han mostrat el seu malestar a les xarxes socials.

Des del dia 11 de febrer, l'oferta de transport públic entre Manresa i la Universitat Autònoma de Barcelona s'ha doblat. Concretament, hi ha cinc noves expedicions per connectar la capital del Bages amb la universitat, tres d'anada i dues de tornada. Aquest increment de les freqüències respon, segons el departament de Territori i Sostenibilitat, a les necessitats de mobilitat existents, especialment a primera hora del matí i de la tarda, i a última hora de la tarda, coincidint amb la finalització de les classes, quan molts universitaris es desplacen.