La Societat internacional de Geologia i Mineria Ambiental pel Desenvolupament i l'Ordenament Territorial (SIGMADOT) considera que la tala de vegetació amb la qual Adif vol evitar esllavissades sobre la via de Renfe a Manresa tindrà l'efecte contrari.

L'entitat, presidida pel geòleg manresà Josep Maria Mata, recorda que la primera mesura que s'ha d'aplicar (i que normalment s'aplica) a les vies públiques, quan s'obren talussos nous és la de crear una superfície vegetal sobte les superfícies molt inclinades. Les arrels de la vegetació, especialment les dels arbres, contribueixen a mantenir la cohesió del terreny. «I aquí s'ha fet al contrari: ja hi havia la superfície vegetal i havia els arbres».

En un comunicat s'alinea amb la posició de la Institució Catalana d'Història Natural de l'Ajuntament de Manresa i adverteix que a mesura que les arrels dels arbres talats es vagin podrint «el terreny s'erosionarà més de pressa. Això crearà una disminució de la cohesió i en conseqüència s'accelerarà l'erosió i els despreniments en trobar-se les roques fracturades».