Mil tres-cents alumnes participen enguany en el projecte Tarasca, del CAE, que treballa competències amb adolescents mitjançant el joc.

El projecte Tarasca s'articula en mòduls formatius d'unes 30 hores d'intervenció cadascun, adreçats a alumnes entre 13 i 15 anys, prèviament seleccionats des dels centres educatius i els instituts. En l'edició d'aquest any es duen a terme accions en cinc instituts públics de Manresa -Cal Gravat, Lacetània, Pius Font i Quer, Guillem Catà i Manresa Sis-, al Centre de Salut Mental d'Althaia (CSAM) i a l'institut Moianès.

El projecte es desenvolupa setmanalment, amb la presència de la figura d'un dinamitzador-educador al centre treballant amb un grup estable d'entre 10 i 15 nois i noies. En les sessions es treballen hàbits, competències i actituds, com ara la comunicació, el treball en equip, el lideratge, la competitivitat, la motivació, l'autoestima i el respecte.

A més, aquestes sessions també permeten desenvolupar competències lingüístiques, logico-matemàtiques i espacials.

La majoria dels mòduls formatius d'aquesta edició finalitzaran el mes de juny, quan els adolescents dels diferents centres que hi han participat hagin esdevingut experts en jocs de taula, i per això organitzaran i dinamitzaran una activitat de jocs de taula adreçada als seus companys del mateix institut o a alumnes d'una escola de primària propera.

Enguany el programa arriba a la divuitena edició, amb 107 mòduls formatius fets en els quals han participat més de 1.300 alumnes. El projecte Tarasca està subvencionat pel departament de Treball, Afers Socials i Famílies a través de les subvencions de l'IRPF.