Un altre dels aspectes que tindrà en compte Biodiversitat a l'hora d'aplicar el seu programa a Manresa és allò de què es queixen els ciutadans. L'Oficina d'Atenció al Ciutadà remet a l'empresa, des del març, les queixes que es registren per la brutícia i les molèsties generades pels coloms. Per a Jordi Baucells, «l'opinió dels veïns és fonamental i ens ajuda a focalitzar les nostres actuacions».

La xifra de queixes ha augmentat des que es van retirar els remolcs que servien per capturar coloms, el setembre del 2017, i fins al març ja se n'havien registrat prop d'un centenar (97). En concret, durant els tres primers mesos d'aquest any es van rebre 21 queixes pels coloms; el 2018, se'n van registrar 54 per aquest motiu; el 2017, 42 (22 de les quals, més de la meitat, durant els quatre últims mesos, que és quan ja no es feien captures); i el 2016, el nombre de queixes provocades per coloms va ser de 30.