Segons recull el Pla d'Acció per a l'Energia Sostenible i el Clima (PAESC) de Manresa, un 24% de la població es mostra disposada a fer servir carrils bici, però només el 0,2% dels desplaçaments interns es realitzen amb bicicleta a la ciutat.

Manresa disposa de 4,4 quilòmetres de carril bici, però no es detecta una actitud «gaire positiva dels residents de Manresa davant d'una futura possible utilització de la bicicleta com a mode de transport».

El pla per a l'energia sostenible afirma que s'han establert les bases per a l'establiment d'una xarxa de carrils bici al municipi, però no hi ha una utilització significativa dels mateixos, segons la informació que es detalla al Pla de Mobilitat Urbana de Manresa.

Entre els aspectes i qüestions més destacables a considerar i a tenir en compte per a futures actuacions relacionades amb la reducció del canvi climàtic al municipi, el document ressalta la necessitat d'introduir l'accessibilitat en transport públic, a peu i en bicicleta tan en el procés de planificació dels nous desenvolupaments urbanístics com en els àmbits urbans consolidats.

Agents econòmics i socials s'han mostrat favorables a aprofitar la popularització de les bicicletes elèctriques per donar un nou impuls al carril bici.

Una oportunitat per fer front a aquesta situació és la redacció d'un nou pla de mobilitat de Manresa. El desembre del 2017 el ple de Manresa va aprovar per unanimitat i a proposta de la CUP que a l'inici del mandat 2019-2023 es redactaria un nou Pla de Mobilitat Urbana (PMU). Fonts de l'Ajuntament afirmen que el nou document inclourà propostes per al carril bici, tot i que no han avançat si n'hi ha alguna de definida. Afirmen que s'han complert els acords aprovats llavors: s'ha revisat el PMU, s'ha sol·licitat la col·laboració de la Diputació en el nou pla, i s'ha convocat el Consell Municipal de Mobilitat.