Amb el lema "Posa Althaia al teu mòbil", la Fundació Althaia posa en marxa la segona versió de la seva aplicació mòbil, que incorpora noves funcionalitats que faciliten la realització de diferents tràmits online, fent un nou pas endavant en l'eliminació de l'ús tradicional del paper, amb els beneficis mediambientals i d'estalvi de recursos que això comporta. L'objectiu és apropar encara més la institució a la ciutadania, possibilitar que l'assistència i la informació sigui més còmoda i accessible, optimitzar els recursos assistencials i administratius, així com oferir informació de salut fiable. Aquest és un treball que no s'atura i, per això, des de la institució se segueix treballant en noves versions d'aquesta eina digital de gran potencial per tal que pugui incorporar altres solucions que siguin d'utilitat, tant per als usuaris com per als professionals.

Entre les noves funcionalitats de la segona versió, destaca la incorporació d'una Àrea personal que conté les cites de visites, proves i intervencions de cada usuari, amb la informació sobre la preparació, si és el cas. En aquest espai, la persona pot sol·licitar canvis o anul·lacions d'aquestes cites. Disposa d'un calendari on es mostren les pròximes cites i un historial de visites/proves ja realitzades des del qual es poden descarregar els justificants d'assistència. A més, el sistema està preparat perquè l'usuari rebi les notificacions de noves cites o reprogramacions.

Aquest espai restringit és accessible a nivell personal, però també es poden incorporar altres perfils (pares, fills, parella, etc.), prèvia autorització i/o acreditació de la potestat, per facilitar un control de la planificació de visites i proves.

Per accedir a l'Àrea personal de l'aplicació cal donar-se d'alta com a titular en qualsevol dels taulells d'Admissions dels diferents edificis d'Althaia presentant el DNI i el codi d'identificació d'usuari (CIP). Per a terceres persones, caldrà dirigir-se a Admissions central (Planta 0 de l'Hospital Sant Joan, despatx 12) amb el DNI i CIP de les dues persones, autorització per escrit o document que acrediti la vinculació (llibre de família, resolució referent a la tutela, etc.).

Una eina que evoluciona i creix

L'app d'Althaia, que va néixer l'any 2017, és una eina que ara fa un pas endavant que permet als usuaris conèixer i fer més accessible la institució mitjançant la informació sobre els seus serveis i l'actualitat, així com consultar informació de salut contrastada.

L'aplicació manté un apartat amb informació pràctica sobre els diferents centres d'Althaia, així com una secció sobre les Urgències on es poden consultar els temps d'espera de les diferents especialitats de l'Hospital Sant Joan de Déu. En aquesta versió s'ha incorporat a més una nova opció perquè els usuaris puguin consultar la informació dels temps d'espera relatius als centres d'atenció primària del territori.

L'eina inclou també un apartat de Grups de Pacients, que s'ha ampliat. A través d'aquest espai es pot accedir a informació de salut recomanada pels professionals d'Althaia.

Com a novetats, l'app incorpora informació sobre els projectes de mecenatge i la possibilitat de rebre notificacions relacionades amb l'Àrea personal, els Grups de pacients i les Notícies.

Per qüestions tècniques, els usuaris que feien ús de la primera versió de l'aplicació se l'hauran de descarregar de nou a través de l'App Store o Google Play, segons el cas.

A prop dels usuaris

L'app d'Althaia és un nou exemple de l'aposta que fa la institució per a la implementació de nous models que facilitin i apropin la relació entre usuaris i professionals. Són iniciatives que en alguns casos també eviten desplaçaments i redueixen la pressió assistencial. Altres exemples d'aquest nou model són l'hospitalització a domicili, la nova unitat d'atenció primària per als pacients crònics, l'atenció telefònica en determinades especialitats o la promoció de l'ús de La Meva Salut.