Un estudi sobre la valoració de Manresa a través del que en diu la gent a les xarxes posa una molt bona nota als atractius turístics de la ciutat. En concret, destaca per l'alt percentatge d'opinions i de recomanacions en positiu a les xarxes, per un major nombre d'opinions i d'audiència potencial en llengua castellana, i per la notable valoració del «sorprenent» gòtic de la Seu, de la «pau» i «l'espiritualitat» de la Cova, de la «bona conservació» del carrer del Balç i de la «satisfacció» de la visita al celler de l'Oller del Mas.

Manresa ha participat recentment en la quarta reunió tècnica de la Marca Ciutats i Viles amb Caràcter de l'Agència Catalana de Turisme (ACT), de la qual forma part des de l'any passat. En el decurs de la jornada, celebrada a Cal Massó de Reus, es van treballar els resultats de l'estudi d'escolta activa on-line sobre les ciutats de la marca, desenvolupat per la Unitat de Recerca i Model Turístic de l'ACT al llarg dels darrers dotze mesos. Durant la reunió es van treballar conjuntament amb els tècnics de cada ciutat aquests resultats i com millorar des de cada municipi les recomanacions de turistes i creadors d'opinió; es van compartir bones pràctiques de les poblacions i es van poder conèixer de primera mà els recursos i el model turístic de la ciutat amb caràcter amfitriona, Reus.

La marca Ciutats i Viles amb Caràcter va ser creada per l'ACT per a ciutats mitjanes que tenen una forta personalitat. Pertànyer a aquesta marca permet formar part de diverses accions promocionals i campanyes. Manresa hi pren part a través de la Fundació Turisme i Fires de Manresa.