L'Agència Catalana de Turisme va fer un estudi de les opinions que hi ha en diferents mitjans de la xarxa (TripAdvisor, Time Out, Forum Lonely Planet, Forum Routard, Découverte Monde, Travel NY Times...) sobre els principals espais turístics de Manresa: la Seu, la Cova, el carrer del Balç i l'Oller del Mas. A partir d'una mostra de 355 opinadors, amb una audiència potencial de 3.961.513 usuaris, l'estudi resultant destaca per l'alt percentatge d'opinions i de recomanacions en positiu, principalment de turistes (el 71,8% del total), i pel fet que un major nombre d'opinions i d'audiència potencial (prop de la meitat) ) són en llengua castellana.

L'estudi de l'Agència Catalana de Turisme sobre Manresa es va fer dins la marca Ciutats i Viles amb Caràcter, de la qual forma part la capital del Bages des de l'any passat.

Els opinadors poden ser turistes, creadors d'opinió, residents, periodistes i turistes potencials -hi ha algunes persones que, tot i no haver visitat aquell lloc, en parlen. En aquest darrer cas, la positivitat no arriba al 50%. En canvi, en la resta, supera el 90%, i en els residents i en els creadors d'opinió, la més alta (99 i 99,5%). Pel que fa a l'idioma, en les opinions en català, anglès i francès, la positivitat és del 100%; en canvi, en castellà, el que té l'audiència potencial més alta, baixa al 96,8%. En la majoria dels mitjans analitzats és del 100%. És a dir, que totes les opinions sobre Manresa que s'hi han trobat han estat positives. La més baixa (del 40%) és del diari L'independant. Al costat, hi ha una selecció dels comentaris referents als quatre espais turístics esmentats.