La queixa d'un ciutadà de ManresaEl cas arriba enmig de l'entira-i-arronsa de Correus i sindicats per un suposat col·lapse per falta de personal que l'empresa nega.

Tal com va publicar Regió7 fa un parell de setmanes (vegeu edició del 9 d'agost), la CGT va denunciar que a la seu de Correus de la plaça d'Espanya hi havia acumulades unes 15.000 notificacions per manca de personal. Es tracta de notificacions que arriben a les llars i estan relacionades, sobretot, amb temes administratius, com ara una multa de trànsit. El sindicat va fer notar llavors que si la notificació arriba amb retard, la persona que la rep ja no és a temps de pagar la sanció amb descompte. La CGT atribueix l'acumulació al fet que no es cobreixen les vacances dels treballadors.

Malgrat que pocs dies després de la publicació d'aquesta informació Correus la va desmentir, i va assegurar que no hi havia cap col·lapse a l'oficina de Manresa i que s'havia reforçat la plantilla amb noves contractacions per poder distribuir les notificacions amb normalitat, aquest diari ha pogut comprovar de primera mà que sí que hi ha un retard i que és de setmanes.

Un lector a qui la Policia Local va multar el 13 de maig passat per l'incompliment d'un senyal de circulació en una zona de vianants va rebre la notificació de l'Ajuntament aquest dimarts, 20 d'agost. Són vora tres mesos després que es tramités la denúncia. Correus li va entregar la carta una setmana més tard del termini màxim que tenia el lector per pagar la multa amb un descompte del 50%. Aquest termini expirava el 14 d'agost. A causa del retard, el lector en qüestió tampoc pot formular al·legacions a la denúncia, ja que hi ha un termini de 20 dies naturals des que es tramita la notificació per fer-ho i aquest també ha expirat. La data màxima per pagar la multa és el 29 d'agost.

Un altre lector, veí del carrer de Santa Llúcia, ja va fer arribar la seva queixa a mitjan mes perquè feia tres setmanes que no rebia cap carta. Consultats ahir per aquest diari, responsables de Correus van afirmar que la secció a la qual correspon Santa Llúcia «està totalment normalitzada» i van insistir que la plantilla d'entrega de notificacions s'ha reforçat i està per sobre de la mitjana.