La situació financera de l'Ajuntament de Manresa ha canviat i això ha quedat plasmat en els informes de tresoreria elaborats periòdicament.

L'Ajuntament va passar anys pagant més del 90% de les factures fora de termini, coincidint amb els anys més durs de la crisi derivada de la punxada de la bombolla immobiliària.

El punt d'inflexió va ser a mitjan any 2016.

La nova situació és la que reflecteix, per exemple, l'informe trimestral de Tresoreria per controlar la morositat de l'Ajuntament en les operacions comercials del període de l'1 de juliol al 30 de setembre del 2018. En aquest informe es va constatar que el període mitjà de pagament de les factures presentades pels proveïdors va ser de 48,73 dies.

Màxim 60 dies

Dins el període legal de pagament, que és de 60 dies, es van abonar 2.267 factures per un import de 5.170.552 euros. Fora del període legal van ser 507, per valor de 228.305 euros.

Pel que fa a les factures pendents de pagament al final del trimestre i fora del període legal van ser 137, per un import de 123.189 euros.

D'aquesta forma, l'Ajuntament es manté en una dinàmica de fer front a les seves obligacions quan toca de manera molt majoritària.

A mitjan 2018 ja feia 2 anys seguits que pagava majoritàriament les factures dins de termini. Aquesta situació, que es manté en l'actualitat, contrasta amb percentatges de fins al 95% de retard.