El diputat David Cid va retreure a l'Ajuntament de Manresa específicament que no hagi atacat els canvis aplicats a la C-16 per poder gaudir de descomptes. «Qui ho hauria d'estar liderant és l'Ajuntament de Manresa. S'estan prioritzant més els interessos de partit que del territori. Hi hauria d'haver una pressió, no només de l'Ajuntament de Manresa, sinó també de tota la comarca», va afirmar.

El diputat d'En Comú Podem va estar acompanyat per Albert Marañón, membre de la comissió informativa de territori del Consell Comarcal del Bages; Joan Baptista Costa, regidor a Sant Vicenç de Castellet per ICV, i Anna Querol, de Manresa en Comú.

A banda del tema de la C-16, a nivell de mobilitat, Cid va dir que «cal un replantejament de les zones tarifàries a Rodalies i que s'augmentin els trajectes directes de Manresa amb Barcelona». Va apuntar que, «de cara al pressupost del 2020, volem incidir especialment en el tema de les tarifes i els abonaments de la T-mes i la T-Jove per tal que els faci realment competitius amb el transport privat». Hi va afegir que «per part de l'Estat cal un replatenjament pel que fa a la infraestructura de Rodalies». Sobre això, va recordar l'accidentalitat de l'R4.

Equitat territorial

Querol va afegir als problemes amb el tren, «les dificultats d'accés a les estacions, en aquest cas de FGC, on cada cop hi ha menys possibilitats d'aparcar». Va fer notar que caldria ampliar l'espai per poder-hi deixar el corxe. Quant al tema de la C-16, la que va ser alcaldable d'En Comú a les passades eleccions, va insistir que «la gent que no va tan sovint a Barcelona, el dia que hi vagi, no té descompte. És una qüestió d'equitat territorial», va concloure.

Marañón va recordar que els canvis a la C-16 «el que fan és descartar definitivament els objectius que ens havíem marcat com a territori i que en un determinat moment també semblava que compartia el govern de la Generalitat». Consistia que, «davant d'una C-55 que està col·lapsada i d'una C-16 que està pràcticament buida, la prioritat fos transvasar vehicles de la C-55 a la C-16. Això, amb algunes modificacions, semblava que s'aconseguia i, avui, el que fa el conseller Calvet és tirar aquest objectiu per terra i l'únic que s'aconseguirà és que aquelles persones que habitualment circulen de Manresa a Barcelona utilitzin la C-16 però que les que de manera puntual fan aquest trajecte, una bona part ho descartin pels problemes de Satelise i el cost que genera el Teletac» i acabin anant per la C-55.