El PSC va fer públic el 3 d'abril del 2018 que el Tribunal Català de Contractes del Sector Públic, organisme que depèn de la Generalitat, havia anul·lat el plec de clàusules del concurs que l'Ajuntament de Manresa va convocar el juliol del 2017 per adjudicar un nou contracte del servei de manteniment de l'enllumenat públic i semàfors, i de l'obra de millora de diferents sectors i instal·lacions del municipi, valorat en 5,5 milions d'euros.

L'anul·lació es produïa després que una empresa presentés al·legacions que van ser estimades pel Tribunal Català de Contractes del Sector Públic.

El govern municipal va respondre que en cap cas s'havia incomplert la legalitat ni s'havia actuat de manera arbitrària per afavorir cap empresa. Al contrari, el plec de clàusules de manteniment i millora de l'enllumenat de 5,5 milions d'euros anul·lat, el que procurava era cercar «estalvi econòmic i minimitzar les molèsties».

El pal de paller de l'argumentari del govern era que l'objectiu del contracte era aconseguir un preu competitiu per tal d'estalviar recursos públics, així com minimitzar les afectacions dels treballs a la ciutadania. Aquesta era la pretensió de l'Ajuntament en el moment de redactar el plec de clàusules, «i en cap cas actuar de manera arbitrària ni afavorint cap empresa», sinó amb criteris tècnics, buscant un estalvi econòmic i minimitzant les molèsties.