Ja és possible demanar cita prèvia a l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) i a l'Oficina d'Atenció Econòmica (OAE) de l'Ajuntament de Manresa, per evitar cues i esperes. A més, l'OAC ha estrenat un taulell exprés per a tràmits de curta durada.

La cita prèvia es pot sol·licitar a través de la web municipal, l'app Viu Manresa, per telèfon trucant al 010 o bé presencialment a la mateixa OAC o OAE. D'aquesta forma es vol fer més àgils els tràmits d'empadronament, canvis de domicili i servei d'acollida (en el cas de l'OAC); i per a les informacions prèvies per a l'obertura d'activitats (OAE).

La cita es pot demanar a partir de l'endemà del dia de la sol·licitud i per a un període de fins a un mes. Caldrà demanar una cita per a cada persona o tràmit que es vulgui realitzar. En el moment de demanar cita prèvia es podrà consultar la informació i documentació necessària per dur-lo a terme. L'objectiu és anar incorporant la resta de tràmits al sistema, de manera progressiva.