El regidor d'Urbanisme i Mobilitat, David Aaron López, ha assegurat que el govern minimitzarà tant com sigui possible les modificacions de recorreguts i de parades del bus urbà de Manresa perquè considera que genera més perjudicis que beneficis.

El regidor de Mobilitat ha afirmat que «vetllarem per mantenir les parades al centre de la ciutat. Ara intentarem no alterar, en la mesura que es pugui, les línies de bus quan fem un esdeveniment o una actuació que generi un pol d'atracció». Hi ha dos motius per fer-ho. El primer és que s'ha constatat amb dades que cada vegada que s'altera el normal funcionament de les línies del servei de transport urbà es perden viatgers. El segon motiu és que, si hi ha una activitat que es vol que atregui públic, caldria facilitar l'arribada d'aquestes persones a l'indret sobretot en transport públic.

Segons López, «el que no podem fer és alterar la línia de bus perquè és la que porta la majoria de la població al centre. No l'alterarem perquè cada cop que ho fem perdem usuaris i, alhora, generem un pol d'atracció, la qual cosa és una contradicció».

«Generem confusió»

El regidor de Mobilitat ha dit que «apostarem pel transport públic al centre de la ciutat perquè els barris l'utilitzen molt».

Ha afegit que «es pot tallar el trànsit i el transport públic i aconseguir una ampliació d'espai per fer un esdeveniment, però si per aquell espai transcorre una línia de transport públic, que és la que pretenem que porti els usuaris d'aquell esdeveniment, i l'alterem, el que generem és confusió».

López ha insistit que «hi ha dades tècniques i objectives que el que perdem són usuaris. Quan fem un esdeveniment al centre generem un pol d'atracció de centenars o milers de persones i, alhora, si interrompem o alterem el servei de bus, perdem usuaris d'aquella línia. Per tant, prenem dues mesures que no són coherents, ja atraiem gent al centre, però sense dur-la amb el mitjà de transport més òptim. El que volem fer és no alterar el sistema».

Això vol dir «mantenir les parades de Sant Domènec i Guimerà sempre que sigui possible i que sigui l'acte el que s'adapti. Hem de pensar on situar els actes sense alterar el sistema, perquè no tothom té cotxe ni tothom hi pot anar a peu».