El titular de Territori i Sostenibilitat va posar en valor la col·laboració entre administracions per tirar endavant aquesta obra així com «la gestió de l'aigua que està inclosa dins d'aquest projecte, per avançar-nos a possibles fenòmens meteorològics».

L'alcalde de Manresa, Valentí Junyent, va obrir la roda de premsa posterior a la signatura del conveni subratllant que era un acord «d'una envergadura molt important». Junyent va explicar que serà «una via bàsica que estructurarà la ciutat i farà les funcions de ronda» i que traurà «trànsit de l'interior de la ciutat».

L'alcalde va voler agrair la seva implicació per fer possible l'acord a tres consellers: «Santi Vila va prendre l'acord el 2014; Josep Rull va impulsar la redacció del projecte i va agafar el compromís que ara se signa, 5 anys després, materialitzat per Damià Calvet».

Junyent va atribuir el retard a «l'envergadura de l'obra, l'aplicació del 155 per part del govern central i altres esdeveniments polítics». Per tot plegat, «és evident que estem satisfets que s'hagi pogut signar», va dir. Després va ser el torn del primer tinent d'alcalde, Marc Aloy, que va explicar que «la nova infraestructura que ara no existeix continuarà la ronda de circumval·lació que ve de l'avinguda de les Bases del nord cap a l'est fins a trobar-se pràcticament amb el sector dels Trullols».

Continuïtat a les Bases

Segons Aloy, «es tracta d'un vial important, estructurador de la ciutat» i que quan en el futur estigui veritablement complet serà «similar al de l'avinguda Universitària, amb una secció d'uns 35 metres d'amplada, configurat amb dues calçades, amb una mitjana i una doble vorera».