La immersió lingüística a l'escola a partir de P3 continua sent molt necessària per a la supervivència del català. És la conclusió a la qual va arribar l'acte organitzat pel sindicat USTEC-STEs per reflexionar sobre la salut del català als centres educatius i a la societat en general.

Celebrat a l'aula magna de l'institut Lluís de Peguera dijous al vespre, l'acte, que va aplegar una vuitantena de persones en el moment de més afluència, el va obrir Xavier Díez, que va repassar la història de la immersió lingüística i en va destacar el seu benefici per als infants a l'escola, ja que els dona més competències per defensar-se en el futur i fins i tot per aprendre noves llengües.

Marc Guevara va presentar l'«Estudi sociolingüístic als patis d'escoles i instituts de zones urbanes de Catalunya» de la Plataforma per la Llengua. Segons l'estudi, mentre que a primària el català predomina a les classes, a secundària es dilueix pel pes que té el castellà, que els joves decideixen triar a l'hora de socialitzar renunciant a la llengua catalana. Aquesta idea es va repetir a la taula rodona amb Marta Albet, Pere Fontanals, Llorenç Planes i Jaume Puig, moderada per Aina Font. Albet, que és community manager, va explicar que molts youtubers que parlen català canvien al castellà a l'hora de comunicar-se a les xarxes perquè consideren que en treuen més rèdit. Una conclusió que va encendre un altre llum vermell.

Iolanda Segura, Jordi Ribot, David Caño i els cors Llibertat i de Carxofa van aportar la part artística a l'acte, que donava continuïtat a un de celebrat anteriorment a Santa Coloma de Gramenet.