L'any vinent, la meitat de la flota del transport públic urbà de Manresa la formaran vehicles híbrids. Als set que ja hi ha ara se n'hi afegiran dos més, de manera que, del total de 18 que la formen, el 50% seran híbrids.

L'objectiu és mantenir l'aposta per un major respecte pel medi ambient i pel confort de l'usuari i la resta de la població, tenint en compte que els vehicles híbrids contaminen menys a nivell ambiental i també acústic, amb la reducció del 50 % del soroll que emeten. A més a més, suposen un estalvi del 22 % de combustible.

Manresa va estrenar els dos primers autobusos híbrids l'octubre del 2015. Són vehicles que combinen el sistema tradicional de tracció amb gasoil amb l'elèctric, bàsicament a l'hora d'arrencar i d'aturar-se a les parades, amb la qual cosa contaminen menys i fan menys soroll. Els dos primers van entrar en funcionament a les línies de la Parada i de la Balconada, on van rellevar els dos autobusos més vells de la flota.

El setembre del 2017 se n'hi van afegir tres més, que, preferentment, també van fer els recorreguts de les línies Balconada i la Parada perquè tenen la parada de regulació principal al carrer d'Àngel Guimerà, vial en el qual són sabudes les queixes dels botiguers pel soroll, el fum i les vibracions generades pels busos mentre esperen la seva hora de sortida.

El maig d'aquest any van entrar en funcionament els dos darrers autobusos híbrids de la flota, que sumen els set que hi ha.