El departament d'Ensenyament i la comissió que estudia la segregació a Manresa alerten que no només s'ha de garantir la igualtat en l'àmbit educatiu amb una distribució més equitativa de l'alumnat d'origen estranger. També cal que cada centre apliqui un model pedagògic que garanteixi la igualtat entre alumnes.

«Aquest curs ja estem avaluant els centres quant a grau d'equitat interna», explica l'inspector d'Ensenyament de referència a la Catalunya Central, Albert Ramírez. Per valorar si el funcionament de cada centre educatiu de Manresa garanteix la igualtat entre alumnes es tenen en compte paràmetres com el desenvolupament dels alumnes i les activitats de complementarietat i de suport.

«Imaginem que tindrem un resultat desigual, en el sentit que alguns centres flaquejaran en algun aspecte i d'altres hauran de millorar altres punts», afegeix l'inspector.

Al març, els 27 col·legis i instituts públics i concertats de Manresa, la totalitat dels centres, van signar a la FUB un document inèdit a escala municipal en aquest sentit. En el document es preveu la millora interna del centres i un estudi de la zonificació actual per modificar-la i fer-la més igualitària.