Dimarts tindrà lloc la novena marató universitària de donació de sang, organitzada pel Banc de Sang i Teixits i UManresa, que tindrà un marcador que comptabilitzarà les donacions d'estudiants de graus universitaris, de formació continuada, de personal de la universitat, professorat i persones no vinculades a la institució.

Estimular la competitivitat com element motivador mitjançant la creació d'un rànquing de donacions entre els diferents col·lectius que integren la comunitat universitària és una de les iniciatives dels estudiants de l'assignatura «Fonaments de màrqueting» de segon curs del grau en d'Administració i Direcció d'Empreses de la Facultat de Ciències Socials de Manresa de la UVic-UCC.

Aquests estudiants han assumit la promoció de la marató de donacions de sang amb el disseny d'una campanya de màrqueting que té com a principal objectiu reactivar les donacions entre la comunitat universitària.

D'aquesta manera, a més d'arribar directament al col·lectiu d'estudiants, els alumnes d'ADE poden posar a la pràctica un pla de màrqueting i avaluar-ne els resultats.

L'objectiu que s'han marcat és arribar a les 150 donacions de sang, a més de captar 50 donants de medul·la òssia.

Aquesta serà la novena edició de la Marató Universitària de Donació de Sang i es durà a terme a les instal·lacions de l'edifici principal de 9 del matí a 8 del vespre, oberta a tothom.