Quintuplicar les donacions de sang. Aquest és l'objectiu que s'han fixat els alumnes d'Administració i Direcció d'Empreses (ADE) de la UManresa. A través d'una campanya de màrqueting, creada per ells mateixos i feta a mida pel perfil estudiantil de la universitat, esperen que en el recapte que es duu a terme aquest dimarts a les instal·lacions universitàries aconseguir 150 donacions. Malgrat que per a ells, l'acció és la part pràctica d'una assignatura, des del Banc de Sang i Teixits aplaudeixen una fórmula que els permet arribar a "més públic" i, especialment, captar nous donants.

En total són 31 els alumnes d'ADE de la UManresa que s'han bolcat en la campanya, que du el lema 'Avui per tu, demà per mi. Dona sang, dona vida'. Marc Bernadich, professor de l'assignatura de màrqueting, explica que cada any intenten fer una campanya "real". La d'aquest curs, a més, els ha permès adonar-se'n que les tècniques que estan estudiant són adaptables a qualsevol àmbit "i que també es pot fer "màrqueting social".

5

Alumnes de la UManresa es converteixen en "recaptadors" de sang

La Maria Àlvarez és una de les alumnes que ha participat activament en la campanya. Aquest dimarts és a l'entrada de la universitat, demanant als seus companys que vagin a donar sang. L'any passat, la mateixa acció a la UManresa, va assolir 34 donacions. Aquest any els estudiants s'han posat el repte d'assolir les 150. Per grups, explica la jove, s'han repartit "els públics" i han "estudiat" com "incentivar-los". Les actuacions, afegeix, han anat des de cartells a xerrades a les aules o missatges a les xarxes socials. Una feina que, a priori, sembla fàcil però per la que ells han invertit tot un semestre.

Fora de l'alumnat, la campanya també ha volgut ser una crida per a l'equip docent i públic general. "Hem vestit la universitat de vermell perquè la gent sàpiga que s'està fent i que si no donen no sigui perquè no estan informats", afegeix l'alumna, que assegura que tot i realment ser part "d'una assignatura" suposa també posar "un gra de sorra" per aconseguir "salvar vides".

Una setmana important

La campanya a la UManresa coincideix amb una setmana "important" pel Banc de Sang i Teixits. Amb les reserves a la baixa, després de les festes de Nadal, aquesta setmana es duu a terme una marató a Catalunya per aconseguir 10.000 donacions i "recuperar l'estoc", recorda la tècnica de promoció del Banc de Sang, Marta Hernàndez.

Iniciatives com la de la UManresa, ha recalcat Hernàndez, són doblement necessàries. D'una banda, explica, perquè poden arribar "a més públic". "Si un company t'ho demana és més factible", diu. Per una altra, perquè es tracta de persones joves, molts dels quals no han donat mai sang. Fer-ho ara, afegeix, pot ser un incentiu perquè d'aquí a uns mesos "ho tornin a fer".