L'informe Anàlisi del Valor Social de la UVic-UCC del curs 2017-2018 ha analitzat i monetitzat el valor social de la institució durant aquest període.

«És una manera clara de veure i justificar els recursos públics utilitzats en la institució, millorar la gestió interna i valorar la relació amb els grups d'interès de la institució», expliquen les autores de l'estudi, la directora del Departament d'Empresa de la Facultat d'Empresa i Comunicació (FEC) de la UVic, Elisenda Tarrats, i la també la doctora i investigadora de la mateixa facultat, Núria Arimany. En el treball també hi ha col·laborat el responsable d'Emprenedoria i Noves Idees d'UManresa, Marc Bernadich.

Les conclusions

Concretament aquest valor social és de 64.268.260 d'euros respecte dels 6.755.910 d'euros de subvencions rebudes durant el curs analitzat.

El valor social consolidat inclou el Valor Social Generat per l'Activitat Econòmica i el Valor Social Específic deduint els valors duplicats. El valor social consolidat també està per sobre dels fons propis (19.641.033 euros) i dels ingressos (50.330.646 euros). Si es posa el focus en l'aportació o retorn de la Universitat a l'Administració, és de més del doble que les subvencions rebudes.

Efecte dinamitzador

El rector va destacar que «aquest estudi constata l'efecte dinamitzador de la UVic-UCC dins el seu àmbit d'influència, cosa que ja sabíem, però ara podrem demostrar fins a quin punt amb xifres». Per la seva part, Erra va posar l'accent en la importància de les universitats com a motor econòmic en el territori.