Dimarts vinent començarà la segona fase del projecte d'urbanització de la Via de Sant Ignasi, plaça del Remei i l'avinguda Bertrand i Serra. Serà la part més complicada de les obres perquè, a diferència de les que hi ha hagut fins ara, just a tocar la Fàbrica Noca, tindrà afectacions per als veïns, els comerços i la circulació.

També dimarts ja es podrà utilitzar el nou carril de circulació que s'ha habilitat a l'interior del recinte de la Fàbrica Nova i que desemboca directament, en sentit nord, al carrer Sant Joan d'en Coll un cop s'ha creuat la carretera del Pont de Vilomara. S'eviten les maniobres que calia fer fins ara i esdevindrà una ruta paral·lela a la carretera de Vic per entrar i sortir de la ciutat. Ahir ja van començar a asfaltar el nou vial.

Les obres van amb un retard d'un mes a causa de l'emergència sanitària del coronavirus. Hi van deixar de treballar uns dies durant el període de confinament més dur. Segons el regidor d'Urbanisme i Mobilitat de l'Ajuntament, David Aaron López, el retard és imputable a les dificultats de treball i de gestió en aquesta situació.

Aquesta segona fase durarà 9 mesos, en cinc dels quals hi haurà restriccions de trànsit. Així, per exemple, entre la plaça del Remei i el carrer Vidal i Barraquer només es podrà circular en sentit sud per sortir de Manresa. I els vehicles que entrin a la ciutat pel Pont Vell s'hauran de desviar pel Vidal i Barraquer, davant de les piscines, i agafar el carrer Viladordis. A l'avinguda Bertrand i Serra, entre el Bisbe Comes i la carretera del Pont, es podrà circular en els dos sentits però a la nova calçada. Entrarà en funcionament, doncs, la nova cruïlla de la carretera del Pont-avinguda Bertrand i Serra i Sant Joan d'en Coll. Estarà regulada per un semàfor.

En aquesta segona fase del projecte s'executaran bàsicament els nous espais per a vianants, tant a la Via de Sant Ignasi, que guanya en voreres, com a la plaça del Remei i davant dels habitatges de l'avinguda Bertrand i Serra, que es convertiran en una zona enjardinada. A la part més ampla la vorera fa 15 metres.

Segons l'Ajuntament de Manresa es tracta de l'actuació urbanística més importants dels darrers anys, amb un pressupost de 3,3 milions d'euros que aporta, majoritàriament, La Caixa, que és propietària dels terrenys de Fàbrica Nova en aquest sector, i també els veïns a través de contribucions especials i l'Ajuntament.