Si durant el confinament la gent no podia comprar, la compra anava a les cases. La venda per Internet, coneguda com a e-commerce, va ser una bona via perquè els negocis mantinguessin la seva activitat i perquè la gent pogués adquirir allò que necessitava tot i no poder moure's de casa.

Deporvillage és una empresa manresana d'articles d'esport que ven a través d'Internet a tot el món però que centra la seva àrea d'influència a Europa. A banda de la roba i accessoris esportius, l'empresa també ven bicis. Un dels seus fundadors, Xavier Pladellorens, assegura que «és com si haguéssim evolucionat dos anys pel que fa a l'ús de l'e-commerce». Les bicicletes que més ràpidament es van esgotar van ser les de gamma baixa, les que no passen dels 1.000 i els 1.500 euros. «Hem arribat a vendre 100 bicis diàries arreu d'Europa en els moments més forts d'aquests últims tres mesos, unes xifres mai vistes abans!». Actualment, l'explosió de vendes ja ha disminuït, però Pladellorens assegura que, «a hores d'ara, encara venem unes 30 bicicletes al dia, de les poques que tenim en estoc».

També explica que allò que més s'ha venut arreu del món han estat les bicis urbanes. La majoria de ciutats grans disposen d'un carril bici que recorre tota la ciutat. «La por a agafar el transport públic, que sol anar ple de gent, ha fet que moltíssima gent que viu en ciutats grans com Barcelona, Àmsterdam o Londres, optés per comprar una bici urbana per als seus desplaçaments diaris».

Mentre que a Manresa, on la circulació en bici per dins de la ciutat és pràcticament inexistent, es preveu que aquest auge de la venda de la bicicleta de muntanya sigui temporal, en altres llocs del món hi ha més optimisme pel que fa a la compra de bici de ciutat.

Potser el virus fa que s'adoptin nous models de compra i també de circulació, «dues situacions que beneficiarien molt Deporvillage», diu Pladellorens.