Estar fent la compra pendent d'adquirir només el necessari perquè fa tres mesos que no arriba cap ingrés a casa i, de cop i volta, rebre una trucada anunciant que, finalment, la tramitació de l'ERTO s'ha fet correctament i els diners arribaran en breu.

Aquesta és la situació de Sandra Encinas, veïna d'Igualada, que feia tres mesos que esperava cobrar l'ERTO i que assegura que «encara em costa de creure el que va passar». Encinas diu que «quan estàs desesperat demanes ajuda a qui sigui i jo vaig anar a buscar la Sara. Ella em va demanar algunes dades i em va dir que ho diria als contactes que tenia del servei d'ocupació. Al cap de molt poc, em va trucar el subdirector general del SEPE personalment i, al cap de tres dies, m'arribaven els diners. Realment no sé què hauria passat si no hagués conegut la plataforma. Fins i tot vaig desplaçar-me a Manresa per donar les gràcies a la Sara en persona».

Una situació molt similar la va viure Núria Amich, veïna de Manresa. Ella explica que, quan Navar-ro encara no havia creat la plataforma, van coincidir en un grup de Whatsapp d'afectats pels ERTO a Manresa. «Ella va explicar que alts càrrecs del SEPE l'havien contactada i li havien resolt el seu problema. Molts no la va creure i, de fet, va rebre molt odi i amenaces. La gent va començar a confiar en ella quan va veure que realment no era una impostora», comenta la manresana.

Amich va decidir adreçar-se a Navarro per intentar rebre ajuda. «Jo no hi perdia res i vaig decidir donar-li les meves dades per si podia fer alguna cosa per ajudar-me. Des del 13 de març que no cobrava res, amb dos fills i una parella que tampoc no estava cobrant. La Sara va contactar amb el SEPE i em va avisar, el 28 de maig, que em trucarien. Em costava de creure, perquè feia mesos que intentava comunicar-me amb ells i era impossible».

La situació de la igualadina es va repetir, aquesta vegada a Manresa. Amich va rebre la trucada del mateix contacte del SEPE i, pocs dies més tard, ella i totes les seves companyes de feina tenien l'ERTO ben tramitat i havien rebut els diners. «La Sara va arribar del no-res i em va salvar l'existència, va ser com un miracle», declara.

Una solució momentània

Amich va rebre els diners que tenia pendents de cobrar des del març i va cobrar fins al juny. Els mesos de juliol i agost, però, no ha rebut res. Un cas idèntic al d'Albert Prat, barceloní que també va recórrer a l'ajuda de Navarro després de mesos sense cobrar res.

En el seu cas, va contactar amb ella quan ja havia creat la plataforma a Facebook, tot i que admet que li va costar una mica fer el pas: «El meu dia a dia es va convertir a trucar al SEPE sense èxit, mirar l'estat de tramitació del meu ERTO, veure que seguia estant mal tramitat, i xafardejar què deia la gent a la plataforma de Facebook. I un dia vaig fer el pas». Prat s'alegra d'haver-ho fet, ja que «després de parlar amb ella, em va donar una adreça de correu electrònic perquè jo mateix hi contactés i donés les meves dades i, dies més tard, ja estava donat d'alta de l'ERTO i vaig rebre els diners». Com Amich, el barceloní torna, ara, a no cobrar. Assegura que ha tornat a enviar el correu a l'adreça que Navarro li havia indicat, «però suposo que ja la coneix massa gent i deuen anar saturats».