Davant la situació generada per la pandèmia, la Fundació Turisme i Fires de Manresa ha reestructurat i ha adaptat el seu Pla de Màrqueting, ha creat i ha ofert noves propostes adreçades al turisme de proximitat, i ha potenciat les col·laboracions amb el sector privat, així com ha posat en marxa la campanya de promoció «Manresa torna a bategar».

La Fundació Turisme i Fires assegura que la creació de nous productes adaptats als protocols de seguretat, més la difusió duta a terme, també amb el suport de l'Agència Catalana de turisme i la Diputació de Barcelona, «han fet que Manresa pugui tancar l'estiu amb bones xifres».

I afegeix que, «de fet, totes les propostes que s'han programat han penjat el cartell d'entrades exhaurides. La proposta estrella de l'estiu han estat els Vespres a la Lluvià, amb més de 650 persones i una gran resposta per part dels assistents, i que es convertirà amb una proposta de continuïtat».

Altres productes com la caminada nocturna des de Montserrat a Manresa o bé el taller de mindfulness «Inspira i Inspira't» han esgotat totes les places disponibles.

La darrera novetat, que va començar el 28 d'agost, són els «Esmorzars modernistes», dels quals s'han programat sessions durant tot el setembre i els dos primers divendres d'octubre.

Més visites web

Pel que fa a resultats de màrqueting digital, la pàgina web de turisme ha augmentat el 35% les visites el mes de juliol i el 48% durant l'agost, i els continguts més visitats han estat les noves activitats i la venda d'entrades.

Les xarxes socials de Manresa Turisme també han crescut en seguidors i en abast de les publicacions. Per exemple, el post a Facebook sobre els Vespres a la Lluvià va arribar a més de 1.800 persones i va generar més d'un centenar de reaccions.