Si les dades del 2019 van ser de rècord, les del 2020 encara poden ser superiors a causa de l'impacte de la crisi sanitària del coronavirus. De moment, durant els primers cinc mesos de l'any la mitjana d'unitats familiars ateses al mes a serveis socials ha augmentat un 65% respecte de l'any passat.

Des de l'1 de gener fins al 31 de maig, els serveis socials de l'Ajuntament de Manresa han atès 3.968 unitats familiars (comptabilitza com una unitat familiar tant una persona que viu sola com una família, per exemple, de 5 membres).

Aquesta xifra ja representa un 65% respecte de les unitats familiars que es van atendre durant tot l'any passat (que van ser 5.765). Dit d'una altra manera, el 2019 la mitjana d'unitats familiars ateses al mes va ser de 480,40. En els primers mesos del 2020, la crisi de la covid-19 ha fet disparar aquesta mitjana fins a les 793,6 unitats familiars ateses al mes (+65%).

Nous usuaris

De les 3.968 unitats familiars ateses, 441 s'havien adreçat a serveis socials per primera vegada. S'ha posat una especial atenció al col·lectiu de gent gran, que representen el 41,1% de les 3.968 unitats familiars.

Les demandes sobrevingudes que han arribat a causa de la covid-19 han estat sobretot demandes d'alimentació i d'altres necessitats bàsiques (com ara medicaments o subministraments) i demandes d'acompanyament social a persones grans, a persones en situació de soledat o a famílies en situació de vulnerabilitat a causa de la pèrdua d'ingressos, ja sigui perquè s'han quedat sense feina, perquè estaven en espera de cobrar el subsidi de l'ERTO o perquè treballaven en l'economia submergida i el confinament els va tallar, de cop, la seva font d'ingressos.

També s'han rebut demandes d'habitatge i peticions d'informació sobre prestacions, subsidis, la renda garantida i per la targeta moneder.