A més d'anunciar la culminació de la plurimunicipalització d'Aigües de Manresa, l'acte d'ahir va incloure la presentació de la nova imatge corporativa de l'empresa, que relleva el logotip utilitzat fins ara, que parteix d'una il·lustració creada el 1861 per a l'aleshores Junta d'Aigües Potables de Manresa. L'empresa actual el va heretar quan va néixer, el 1982, de la mà de l'alcalde Joan Cornet i de qui va ser gerent de l'empresa fins al 2018, Josep Alabern.

Per crear la nova imatge, fa un any es va obrir un concurs públic al qual es van presentar setze propostes que va avaluar un jurat, de les quals en van quedar dues finalistes. La tria definitiva a càrrec d'un grup voluntari de vint treballadors d'Aigües de Manresa es va decidir per la creada per la consultoria ambiental Spora, amb seu a Salt, Barcelona i Hernani.

El dissenyador gràfic Marc Vila i la geògrafa Vilma Masdevall en van explicar la gènesi i el significat. Masdevall va comentar que, a l'hora de valorar si es mantenia la marca antiga, van desestimar-ho perquè «durant el procés de creació es va fer una enquesta i es va poder concretar que el ciutadà no la sentia com una cosa molt lligada a Aigües de Manresa».

Vila va explicar alguns dels elements que donen personalitat a la nova marca, que escriu el nom, Aigües Manresa, sense la «de». Quant al logo pròpiament dit, va parlar de tres conceptes bàsics: el fluir de l'aigua; el territori, representat pel massís de Montserrat, i el tractament de l'aigua, un seguit d'imatges del qual va servir per trobar els colors que van triar.

La imatge resultant és la que es trobarà a tota la papereria de l'empresa, a la nova pàgina web, que s'ha personalitzat per a cada municipi; al vestuari i als vehicles dels operaris i a les oficines de l'empresa a la plaça del Salt.

La presentació del nova marca va incloure la projecció d'un vídeo sobre l'empresa que l'inclou. Tant l'alcalde Marc Aloy com Antoni Ventura van admetre que s'havien emocionat veient-lo.