Ta com ha avançat Regió7 en l'edició d'aquest dimecres, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha tret a licitació l'Estudi Informatiu per a l'ampliació i integració urbana de la línia Llobregat-Anoia a Manresa. La proposta és allargar la línia actual, que acaba a l'estació de Manresa-Baixador, fins a l'entorn de la plaça Espanya o de la Font de les Oques, és a dir, més a prop del centre de la ciutat i de punts potencials generadors de demanda com el Centre d'Atenció Primària (CAP) Bages i la pròpia plaça Espanya com a intercanviador intermodal amb les línies de bus. L'estació de Manresa-Baixador s'enderrocarà i s'urbanitzarà l'espai.
Amb el perllongament de la línia actual entre les estacions de Manresa-Alta i Maresa-Baixador es vol millorar la integració urbana del traçat ferroviari i possibilitar el desenvolupament del planejament urbanístic vigent en aquest entorn, com ara completar el tram final de l'avinguda de la Font del Gat a la plaça Onze de setembre i els carrers de Cerdanya i de Rosselló, i configurar un nou vial de connexió entre el carrer Carrasco i Formiguera i la carretera de Santpedor.
L'àmbit del projecte abasta entre la capçalera oest de l'estació de Manresa-Alta i l'entorn de la plaça Espanya o la plaça de la Font de les Oques. L'Estudi Informatiu valora dues alternatives de traçat, que respectaran les andanes de l'estació de Manresa-Alta, punt a partir del qual s'iniciarà el nou tram, que quedarà integrat urbanísticament amb l'entorn. Totes dues alternatives segueixen inicialment el corredor ferroviari actual entre les estacions de Manresa-Alta i Manresa-Baixador, separant-se a l'alçada del carrer del Primer de Maig.
El projecte inclou no només l'ampliació de la línia sinó també la seva integració urbana. Així, en el tram comprès entre les estacions de Manresa-Alta i Manresa-Baixador, la nova rasant dissenyada per al pas del ferrocarril quedarà coberta, fet que millorarà la permeabilitat de la trama urbana (carrers de la Sèquia i de Camps i Fabrés) i el paisatge urbà.
L'estació de Manresa-Baixador s'enderrocarà i se n'urbanitzarà la superfície així com la del futur túnel. Això permetrà obrir un nou vial que donarà continuïtat al carrer Carrasco i Formiguera fins a la carretera de Santpedor, amb la qual cosa es millorarà notablement la qualitat paisatgística d'aquest tram. A més, es millorarà el perfil longitudinal del carrer de la Sèquia suavitzant la seva rasant; es donarà continuïtat a l'avinguda de la Font del Gat fins a la plaça de l'Onze de Setembre, eliminant el punt baix existent actualment i la restricció de gàlib; i es podrà perllongar el carrer de la Cerdanya fins a la carretera de Santpedor.
La previsió és que al 2021 estiguin acabats l'Estudi Informatiu, l'Estudi d'Impacte Ambiental i el projecte constructiu; que al 2022 es licitin les obres i que s'executin entre el 2023 i el 2025. Els treballs tindran un temps d'execució previst de 36 mesos.
Els millors restaurants de Manresa. Fitxes amb fotos i mapa.
Accedeix als horaris del servei de bus entre Manresa i Barcelona.
L'últim | El més llegit |
Aquí pots consultar tots els dies festius a Catalunya i el calendari escolar 2019/20