«Estem davant d´un projecte transformador per a la ciutat» que «no és una quimera, sinó que FGC enfoca com una obra executable els propers cinc anys», i que és «un dels més importants en dècades», assegura l´alcalde de Manresa, Marc Aloy, sobre l´operació de Ferrocarrils per integrar el tren a la trama urbana. Per al regidor d´Urbanisme i Mobilitat, David Aaron López, es tracta d´un projecte que «dona capitalitat a la ciutat i que la fa gran».

Aloy recorda que des dels anys 70 del segle passat, quan es va construir el Baixador i es va eliminar l´antiga via i es va cobrir Francesc Macià, «no s´ha fet cap altra actuació transformadora» com aquesta lligada al tren. Esmenta que «la Generalitat ha fet inversions molt importants a la ciutat. La més gran és l´hospital [Sant Joan de Déu], però no és un projecte transformador de la trama urbana. Aquest la transforma i ho fa al centre de la ciutat. És el que el fa gran», destaca contundent.

Per al regidor d´Urbanisme i Mobilitat, apostar pel tren adaptat al segle XXI és un encert, igual que eliminar un «Baixador obsolet» fent a canvi una «estació soterrada més apropada al centre, accessible, moderna i segurament amb millores de servei, que ens farà més ciutat, tant per mirar Barcelona com a la comarca». Una millora, apunta, que encara farà que els usuaris dels Catalans augmentin més. No oblida tampoc els beneficis mediambientals de l´aposta pel tren i el valor que «aquesta estació sigui rebuda com una alternativa per accedir al centre de la ciutat tant per als barris com per a la comarca».

L´Ajuntament aposta clarament per dur la línia fins a la plaça Espanya i que sigui on hi hagi l´estació. Aloy exposa com a motius que «té menys impacte tant en un espai públic que ja és molt nou i transformat com és el carrer de Carrasco i Formiguera i la plaça de la Font de les Oques, com també sobre el CAP Bages, on si durant mesos [36 ] s´han de fer obres, potser no és el més desitjable». En canvi, apunta, l´opció de la plaça Espanya «no xafa cap espai públic transformat els darrers anys, llevat d´una afectació a la plaça de Simeó Selga. Passa pel pati de terra de l´institut i per una plaça Espanya que també seria bo que fóssim capaços de transformar». Hi afegeix que «és la porta d´entrada al parc de Puigterrà, on ja estem fent l´ascensor, però és un àmbit que encara podem millorar molt». A banda, creu que el traçat fins a la plaça Espanya deixa obert de cara al futur «el projecte que ja tenia l´Ajuntament» d´unir els Catalans amb l´estació de la Renfe.

Insisteix que un estudi informatiu, que és el que traurà a concurs ara FGC, necessita dues alternatives però que la seva aposta per plaça Espanya és compartida per Ferrocarrils. «Per justificar que sigui l´opció més bona n´hi ha d´haver una altra que es digui que no ho és tant». Sobre aquesta opció, López esmenta que millorarà la centralitat de la plaça Espanya i Puigterrà.

Per a l´alcalde si hi ha una persona que ha estat decisiva per dur el projecte a bon port és el president dels FGC, Ricard Font i, també, la claredat amb que la ciutat va explicar què volia. «Quan van veure que ho teníem tan clar es va desencallar rapidíssament perquè teníem un projecte molt treballat dels últims quatre anys».