La Plataforma en Defensa de les Pensions Públiques i dels Drets de la Gent Gran de Manresa i el Bages portarà al pròxim ple municipal les seves reclamacions per la desatenció que considera que pateix el col·lectiu de persones grans per part de les entitats bancàries.

Després d'una reunió telemàtica amb els partits polítics amb representació municipal a l'Ajuntament, la plataforma ha explicat que al ple de gener es debatrà d'una moció en defensa d'uns serveis bancaris adequats a les necessitats de les persones.

Segons la plataforma, els representants polítics s'han compromès a tenir presents les seves reivindicacions per a l'any 2021 després d'«una reunió cordial i productiva» on van participar membres de la coordinadora de la Plataforma i Roser Alegre (Fem), Miguel Cerezo (Cs), Felip González (PSC), Miquel León (ERC) i Rosa Ortega i Mercè Tarragó (JxM).

La Plataforma va comunicar als partits polítics el deteriorament del serveis bancaris, la seva despersonalització i deshumanització, la reducció d'oficines, la limitació d'horaris d'atenció personalitzada, l'obligació de fer servir els caixers i la banca online. «Aquesta problemàtica ha estat compartida pels grups municipals que han aplaudit la iniciativa de fer pública la situació com a forma de fer-la visible a nivell social, i recolzaran la presentació d'una moció en el ple municipal de gener».

A més a més, els grups municipals també s'han compromès a fer gestions per incloure la regulació dels serveis bancaris en el programa electoral dels seus partits en les properes eleccions catalanes.

En la reunió també es van presentar les reivindicacions per al 2021 que la Plataforma creu que «han de formar part de l'agenda dels partits polítics manresans». A banda dels aspectes assistencials, sobre els quals no es va entrar en concrecions, n'inclouen dos de nous: la reformulació i revitalització del Programa Ciutat Amiga de la Gent Gran i una campanya de sensibilització davant la discriminació de les persones grans.

Davant les debilitats del sistema d'atenció detectades en la pandèmia, s'ha proposat un acord ciutadà a mig termini «per recuperar les mancances que s'arrosseguen» i fixar com a objectiu a llarg termini «un model d'atenció universal, amb tarifació social, i proveït per un organisme públic».