El departament de Territori i Sostenibilitat, mitjançant Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), ha impulsat els anuncis previs de licitació de la construcció i subministrament de nous trens per a la línia de tren de Manresa a Lleida (R12). Les licitacions corresponents a aquests contractes s'iniciaran el mes que ve.

Es tracta de la construcció de 4 unitats de tren elèctriques de 60 metres de longitud màxima i capacitat per a 325 persones per a circulació del servei. Així mateix, també s'inclou el manteniment integral de les unitats de tren per un període de 15 anys, per un valor total de 65,1 milions d'euros.

El Govern va encarregar a Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) la prestació del servei a la línia Lleida-Cervera-Manresa, segons l'acord de Govern de desembre de 2020, en el marc d'un sistema basat en una oferta conjunta i coordinada de tren i autobús.

Les quatre unitats de tren que s'adquiriran s'afegiran a les tres que FGC ja disposa per a la línia Lleida-Balaguer-la Pobla.

Entre les millores que s'implantaran, tal i com ja va informar en el seu moment Regió7, es preveu doblar les expedicions entre Lleida i Cervera, en passar de les sis actuals per sentit en dia laborable a les 12 previstes. Així mateix, entre Manresa i Cervera s'incrementaran les expedicions de les tres actuals fins a les cinc previstes. Paral·lelament, es millorarà la cadència dels trajectes, per tal que estiguin millor distribuïts al llarg del dia.

A més, d'augmentar i millorar l'oferta amb més expedicions i més repartides, els objectius d'aquest nou model són els d'afavorir una major fiabilitat, puntualitat i qualitat del servei; incrementar les opcions de connectivitat amb el Bages des de l'àmbit de Lleida i facilitar la connectivitat amb el nucli de Rodalies de Barcelona mitjançant un intercanvi d'entre 5-10 minuts. També es vol millorar la coordinació i connectivitat a Lleida, tant amb els serveis d'alta velocitat com amb la línia Lleida-Balaguer-la Pobla.

El nou servei ferroviari al corredor Lleida-Cervera-Manresa entrarà en funcionament el 2024.