Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) ha licitat les obres per construir un sistema d'aparcaments segurs i tancats per a bicicletes en deu estacions de les línies que connecten Barcelona amb Manresa i Igualada, i també amb el Vallès, entre les quals les de Sant Vicenç de Castellet, Manresa-Alta i Piera.

Els treballs consisteixen en fabricar i instal·lar l'habitacle en l'entorn immediat de les parades de tren, en dos formats diferents, un de 6x4 metres amb capacitat per a 54 bicicletes, i un de 6x6 per a 34. Inicialment, es preveu la instal·lació d'alguns sistemes d'aparcaments segurs per a l'1,5% de les validacions d'FGC, que suposa unes 4.000 places. Això significa multiplicar per 4 l'actual oferta d'aparcament de bicicletes a l'entorn de les estacions d'FGC.

En aquesta línia, també es preveu elevar l'oferta a mesura que la demanda ho vagi justificant fins a arribar al 3% de les validacions, unes 8.000 places segures.

Actualment, el 45% de les estacions d'FGC compten amb places d'aparcament per a bicicletes amb alguna mesura de seguretat. Amb tot, el 52% de les estacions compten amb els sistemes d'aparcament conegut com a "U invertides" a la via pública en una zona situada a l'entorn de 200 metres dels accessos.

A banda de les estacions abans esmentades, en aquesta licitació també se'n preveuen a Bellaterra, Can Feu Gràcia, Valldoreix, Sant Vicenç els Horts, Martorell Enllaç, Sant Andreu de la Barca i Pallejà. L'objectiu és incrementar el nombre parades amb aquest sistema amb el temps per arribar al màxim nombre d'usuaris possible.