A iniciativa de la Plataforma en defensa de les pensions públiques i els drets de la gent gran de Manresa s'ha presentat una proposició que demana a les forces polítiques que treballin perquè les entitats bancàries tinguin en compta les necessitats dels seus clients, sobretot de les persones d'edat avançada.

La moció és fruit de les protestes de l'entitat realitzades en aquest sentit. La plataforma de gent gran ha reclamat a les entitats bancàries que posin fi al deteriorament de l'atenció personalitzada als clients.

La plataforma ha denunciat la deshumanització de l'atenció per part de les entitats bancàries que deixa desateses i abandonades les persones grans, i les més joves, que no tenen les habilitats necessàries per fer les transaccions de forma autònoma en caixers automàtics i telemàticament.

Considera que els bancs no tenen en compte les necessitats dels clients en general i actuen imposant horaris i formes d'atenció, limitant l'atenció personalitzada i carregant comissions per disposar d'efectiu per finestreta. I lamenta que aquestes exigències deixen impotents als clients, que veuen com el servei es va despersonalitzant i deshumanitzant.

Des de la Plataforma accepten que la digitalització i la gestió telemàtica és positiva i que facilita la gestió als clients, però consideren que el serveis bancaris són un dret necessari per poder viure en la societat, que tothom ha de tenir al seu abast, i defensen que les persones han de poder decidir de quina manera volen ser atesos, en funció de les seves necessitats.

Si la banca privada no satisfà la necessitat de disposar d'uns serveis bancaris adequats, demanen als poders públics que regulin aquest dret i que, fins i tot, els ofereixin mitjançant una banca pública.