La secció sindical de CGT al servei de neteja i recollida viària de Manresa, que porta a terme l'empresa Fomento de Construcciones y Contratas (FCC) Medi Ambient, ha volgut deixar clar que «l'estat de deixadesa absoluta que les darreres setmanes pateixen les àrees de selectiva de cartró, envasos i vidre no és competència nostra». L'empresa responsable és Ampans, que ahir va informar a Regió7 que justament dilluns va reforçar la recollida de paper i de cartró.

La secció sindical de CGT fa notar que «la gran majoria dels ciutadans es pensen que aquestes àrees són feina nostra i hi ha vegades que ens increpen pel seu estat (amb raó). Nosaltres tenim l'ordre de no respondre i de redirigir les queixes a l'Ajuntament (010) i això ens genera certa impotència i fa mal a la nostra moral i imatge com a treballadors» i «a la de la ciutat», a banda de ser «un greu problema de salut pública», apunten.

Expliquen que han tractat el tema en dues reunions amb l'Ajuntament «en les quals se'ns ha dit que exigirien a l'empresa encarregada de les àrees selectives (Ampans) que faci tot el possible perquè aquesta situació de deixadesa no continuï, però no ha estat així. Després de festes tornem al mateix: cartrons i papers escampats per tot Manresa que hem de recollir nosaltres del terra suportant les contínues queixes de comerciants i vianants (totes amb raó)». Demanen «disculpes a tota la ciutadania per aquest problema», alhora que volen deixar constància «que des dels nostres llocs de treball intentem minimitzar-lo», si bé «no podem deixar de fer la nostra feina per fer la d'una altra empresa».

L'efecte de la pandèmia

La Fundació Ampans ha explicat que «justament ahir [dilluns per al lector] vam iniciar, d'acord amb el Consorci del Bages per a la Gestió de Residus [l'empresa que els va contractar], un reforç extra de la recollida de paper i cartró, augmentant la freqüència de pas per reduir el desbordament de contenidors, perquè sí que és veritat que, possiblement degut a l'efecte de la pandèmia, s'ha notat un augment de cartró per l'increment de les vendes online». Fonts de la fundació remarquen que el reforç «es fa especialment en aquells punts on conflueixen els residus de cartró que es generen als domicilis particulars, que recollim nosaltres, i el cartró comercial que fan comerços i botigues, que depèn de FCC». Remarquen que, «de fet, des de Nadal i fins al 9 de gener, també vam incrementar la freqüència de recollida en determinats punts de la ciutat per l'augment de cartró més propi d'aquestes dates. El reforç es va notar i no hi havia queixes».