Les professionals de serveis socials de l'Ajuntament de Manresa han dit prou. La denuncia de la PAHC Bages de traves i casos puntuals d'actituds racistes ha estat la gota que ha fet vessar el got i van decidir plantar-se en un comunicat difós per les xarxes socials. Hores després l'equip de govern d'ERC i Junts els brindava «suport absolut».

El personal de serveis socials està fart d'«atacs gratuïts, mentides i manipulació».

Afirmen que ja n'hi ha prou d'«infravalorar la nostra professió» quan el que fan és acompanyament i suport a la ciutadania.

«Estem al peu del canó, lluitant pels drets dels més vulnerables i per pal·liar les discriminacions», afirmen, i afegeixen que «els recursos són escassos, les condicions millorables i, tot i això, hi som».

Amb posterioritat, l'equip de govern de l'Ajuntament de Manresa va sortir a la palestra per assegurar que no podia permetre «que professionals d'aquest Ajuntament siguin titllats de racistes. És una acusació molt greu i que considerem inadmissible».

ERC i Junts per Manresa van defensar que «Serveis Socials ha atès sempre totes les persones, independentment del seu origen o condició, amb criteris professionals d'equitat i justícia. Sempre ho ha fet sempre ho farà».

A més no consideren admissible «llançar acusacions greus, que posen en dubte la professionalitat, la transparència i l'honorabilitat de les servidores i servidors públics d'aquest Ajuntament».

Esquerra i Junts van manifestar que l'equip de Serveis Socials fa una tasca d'acompanyament i suport a la ciutadania amb criteris de professionalitat i equitat. L'any passat, Serveis Socials de Manresa va atendre un volum de 16.500 persones, el 21% de la població de la ciutat, «amb implicació professional i personal, amb compromís i esforç, per ser al costat de les persones més vulnerables, afavorir la igualtat de drets i oportunitats i l'accés de tothom als recursos disponibles».

Van voler deixar clar, també, que l'àrea de Serveis Socials, com el conjunt de l'Ajuntament, disposa de tots els mecanismes establerts de control i de seguiment dels casos i també del seu personal. Davant de qualsevol queixa o problemàtica, s'activen els protocols de gestió i investigació «en el 100% dels casos».

Van insistir que qualsevol persona que vulgui manifestar queixes, comentaris o qualsevol qüestió disposa dels canals per fer-ho, i l'Ajuntament estudia i gestiona cadascun dels casos. La voluntat és resoldre totes les problemàtiques i, si cal, dur a terme les actuacions que calgui per corregir qualsevol possible disfunció.

El govern assegura que en un context molt complicat per a Serveis Socials, amb una demanda molt important i amb recursos sempre limitats, el personal d'aquesta àrea «està al peu del canó en tot moment».

La pandèmia ha agreujat encara més la situació i els Serveis Socials han redoblat el seu esforç per atendre les persones, en condicions encara molt més difícils per a tothom, «i sovint fent un esforç extra, més enllà de la seva estricta obligació professional», ha recordat el govern municipal.