Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) ha licitat l'estudi informatiu per a l'ampliació i la integració urbana de la línia que passa per Manresa, com va informar aquest diari (vegeu edició del 17 de desembre del 2020). La proposta passa per perllongar la línia actual fins arribar a la Font de les Oques o a la plaça Espanya; enderrocar l'actual estació de Manresa-Baixador i soterrar la línia des de Manresa-Alta fins a la nova estació terminal.

Per explicar el projecte, l'Ajuntament convoca una sessió pública, dilluns vinent, a l'auditori de la Plana de l'Om. Hi assistiran l'alcalde Marc Aloy Guàrdia; el president de FGC, Ricard Font Hereu; i el regidor d'Urbanisme i Mobilitat, David Aaron López Martí.

A les 5 de la tarda es farà una primera sessió oberta a representants d'institucions i entitats ciutadanes, a les quals s'ha fet arribar una invitació. Posteriorment, a les 7 de la tarda, hi haurà una segona sessió, oberta a tota la ciutadania, prèvia reserva a la pàgina web del Kursaal i anat a «altres actes».

En el marc de la sessió, és previst projectar un vídeo amb una recreació virtual de la transformació urbana que generarà l'actuació. El projecte inclou, no només l'allargament de la línia, sinó la seva integració: així, en el tram a partir de Manresa Alta, la línia se soterrarà, fet que millorarà la permeabilitat de la trama urbana (carrers de la Sèquia i de Camps i Fabrés) i el desenvolupament urbanístic d'un ampli sector. És previst enderrocar l'estació de Manresa Baixadori urbanitzar la superfície, cosa que permetrà obrir un nou vial que donarà continuïtat al carrer Carrasco i Formiguera fins a la carretera de Santpedor, amb una millora notable de la qualitat paisatgística d'aquest tram. També es donarà continuïtat a l'avinguda Font del Gat fins a la plaça Onze de Setembre.

La previsió és que l'any vinent es licitin les obres i que s'executin entre els anys 2023 i el 2025.