El Montepio de Conductors Manresa-Berga ha mostrat la seva sorpresa que l'Ajuntament posi a debat ciutadà un plantejament "tan simple i obsolet com és la transformació del carrer Guimerà en una illa sencera de vianants o amb una illa híbrida on a més dels vehicles autoritzats també circuli el transport urbà".

La sorpresa rau en que es faci aquest plantejament quan Manresa es trobarà amb un canvi notable de la mobilitat al centre de la ciutat amb l’enderroc del Baixador dels FGC i la transformació en avingudes del carrer Aragó, una nova avinguda que comunicarà la plaça de l’11 de setembre amb les Bases de Manresa i una nova estació de tren encara més propera al centre de la ciutat.

Segons la junta directiva del Montepio, amb la proximitat d’una nova estació, possiblement també metro comarcal el nombre important de vianants que passen cada dia pel carrer Guimerà és fàcil imaginar que s’incrementarà notablement. 

Afirmen que "se’ns ha informat dels 4.000 usuaris diaris del bus urbà de les línies que passen o no pel carrer Guimerà, també dels 484 veïns que hi viuen i dels 80 establiments comercials, però no s’ha destacat la imperiosa necessitat de tots ells i de la resta de manresans i manresanes de tenir un carrer Guimerà digne. Un carrer sense voreres malmeses i amb una imatge que correspongui a un centre comercial d’una ciutat capital de comarca del segle XXI amb preferència indiscutible pels vianants, sense interferències".

Asseguren que "tampoc s’ha destacat si qualsevol de les dues opcions plantejades al debat/participatiu el convertirà en un vial de plataforma única o com serà la seva urbanització".

Des del seu punt de vista, "caldria aprofitar l’oportunitat d’una intervenció important com la que comporta la nova estació de tren, i la creació de les noves avingudes, per plantejar la possibilitat d’un carril bus que reduiria temps en els trajectes, faria possibles noves línies i també milloraria la mobilitat dels vianants a tota la zona".

Per al Montepio, "no aprofitar aquesta oportunitat per obrir un debat global pot ser un error històric, i aquest debat no es pot simplificar derivant la responsabilitat en un procés de participació ciutadana per una part petita del global".