La Federació d’Associacions de Veïns de Manresa ha posat en marxa un servei per assessorar famílies amb problemes amb els subministraments energètics en l’època de l’any en la qual es pateixen més les conseqüències del fred a les llars i l’augment de la despesa familiar que genera.

Tot plegat, recorda la federació, en un escenari en què l’augment del preu de la llum sembla no tenir aturador. La iniciativa també ve motivada per l’augment del número de persones ateses pels serveis socials a Manresa, fa notar.

Amb aquest servei es vol informar les famílies amb problemes per fer-se càrrec de les despeses de llum, aigua i gas de manera que puguin tramitar tota la documentació i gestionar l’informe de pobresa energètica i d’exclusió residencial (informe 24/2015) per garantir que ningú no es quedi sense aquests serveis bàsics.

De dilluns a divendres al matí

L’atenció, que ja funciona, es fa de dilluns a divendres, de les 10 del matí a a la 1 del migdia, al local de l’entitat al carrer de Fra Jacint Coma i Galí (Grup Font dels Capellans), a l’octogonal 13 local 46, i va a càrrec de col·laboradors de l’entitat que tenen experiència com a membres del col·lectiu d’afectats de pobresa energètica.