Regió7

Regió7

El PSC de Manresa inicia accions contra el transbordament dels FGC

Alerta que «

El primer secretari del PSC de Manresa, Anjo Valentí, informant usuaris al Baixador | ARXIU PARTICULAR

El PSC de Manresa ha iniciat accions per denunciar que els usuaris deixaran «de tenir serveis directes d’anada i tonada de Barcelona» a la línia dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). Ho ha fet repartint fullets informatius a l’estació Manresa Baixador de la línia.

El primer secretari del PSC de Manresa i portaveu del grup municipal, Anjo Valentí, ha recordat que van ser els socialistes manresans els que van «destapar» el passat 29 d’abril que el nou Pla d’Actuació de Ferrocarrils de la Generalitat Catalunya (FGC) 2022-2026 -on es troba integrat el projecte de soterrament de FGC per Manresa- detallava la proposta de fer transbordament a Martorell i deixar de tenir trens directes.

La primera alerta llançada pel PSC va ser resposta pels Ferrocarrils de la Generalitat dient que no s’havia pres la decisió d’eliminar els trens directes a Barcelona, que no era un projecte formal ni s’havia presentat oficialment, sinó que era una aproximació a la reforma de la millora del servei.

La rèplica no ha satisfet el PSC que ha posat en marxa una campanya informativa «per denunciar aquesta mesura que suposaria un greuge afegit a l’entrebanc acumulat de deficiències de transport que patim els i les manresanes i el conjunt dels bagencs».

Valentí ha reiterat l’oposició a la previsió i ha qualificat de «greu» que hagi «estat amagada per part de FGC amb la connivència o ignorància» del govern municipal d’ERC i Junts per Manresa, que governen en coalició.

Valentí ha recordat que recentment l’alcaldable de Junts per Manresa, Ramon Bacardit, reclamava més debat sobre el soterrament de la línia dels Ferrocarrils «el que pressuposa reconèixer que almenys ells desconeixien la proposta del transbordament».

Segons el polític socialista, «si no hi ha modificacions en aquest Pla d’Actuació, des de Manresa anirem a Martorell per agafar el tren de Barcelona».

Afegeix que l’objectiu del transbordament és poder endegar des de Martorell i per a tota l’Àrea Metropolitana un nou servei de metro, i mantenir per a la resta un servei ordinari de rodalia «però amb l’afegit que haurem de patir un transbordament i, possiblement, un canvi d’estació pel pas de la línia per Martorell, on finalitzaria l’actual R5, per canviar a una nova línia del servei de metro metropolità».

Valentí ha alertat del fet que els municipis més directament afectats pel transbordament, Manresa i Igualada, apareguin al Pla com a receptors d’una proposta de soterrament en el que qualifica «una forma de compensació» quan des del seu punt de vista «un soterrament no val ni justifica patir un transbordament» .

D’altra banda, el diputat socialista del Bages, Berguedà i Solsonès al Parlament de Catalunya, Cristòfol Gimeno, ha assegurat que s’està treballant coordinadament amb altres municipis afectats, diputats i càrrecs locals per tal que des de la Conselleria de Territori de la Generalitat «donin explicacions de forma immediata, justificada i transparent de quins són els veritables objectius de la proposta».

Compartir l'article

stats