L’empresa gironina Roberlo, especialitzada en la fabricació de productes pel repintat de carrosseria va acollir la presentació de la restauració del microcotxe clàssic de la marca manresana PTV. Aquest projecte s’ha dut a terme pels alumnes del cicle formatiu de carrosseria de l'institut Lacetània de Manresa, dins el conveni de col·laboració que Roberlo manté amb el Departament d’Educació de la Generalitat i els centres amb formació professional de reparació de carrosseria.

L’acte va tenir lloc a les instal·lacions de Riudellots de la Selva, on es van desplaçar els alumnes i professors que van participar en la restauració i van explicar tot el procediment del procés. També hi va assistir el propietari del vehicle, Antoni Tachó, fill i nebot dels creadors del cotxe que va relatar la emotiva historia de la mítica marca manresana.

Cedit per Antoni Tachó

Al setembre de 2021 Antoni Tachó va cedir el seu PTV 250, de l’any 1956, al centre formatiu per tal que els alumnes de segon curs de grau mig del cicle de formació professional en carrosseria del institut Lacetània de Manresa posessin en pràctica els coneixements que adquirien al llarg del curs, utilitzant les solucions de Roberlo.

Els principals danys que presentava el microcotxe eren la corrosió localitzada als baixos i a diferents punts de la carrosseria, a part de no incorporar peces originals i altres detalls com l’entapissat. Una vegada desmuntada la totalitat del cotxe es va procedir a decapar tota la carrosseria i el xassís.

Inici del procés Arxiu Particular

A partir d’aquí es va conformar la xapa, substituir les parts mes oxidades i aplicar massilla, aparell, antigraveta a les peces inferiors i finalment pintura Blucrom i vernís. Es va aprofitar l’ocasió per repintar el cotxe bicolor, imitant l’acabat més luxós del model PTV 250, de color vermell i blanc trencat. A més a més, durant el procés de restauració es va comptar amb la col·laboració de Jaume Jubert, planxista jubilat i gran expert en microcotxes PTV’s.

Cesc Comas, cap del departament de Manteniment i Transport de vehicles de l’institut i qui ha liderat el projecte afirmava que “la implicació de l'alumnat ha sigut molt bona, i han pogut apreciar que la restauració d’un vehicle no és una cosa fàcil, ni ràpida, que implica concentració i actitud de voler aprendre”.

El PTV restaurat Arxiu Particular

Roberlo porta una llarga trajectòria col·laborant amb els centres de formació professional. Ja són 17 els centres que s’han adherit al conveni entre Roberlo i el Departament d’Educació, que representen més de 3.000 alumnes capacitats per a treballar amb productes i tècniques d’última generació, com el sistema de pintura base aigua Blucrom i rebre la formació i el suport necessari dels tècnics de Roberlo.

Miracle manresà

PTV va ser una marca de microcotxes manresana de l’empresa Automóviles Utilitarios S.A (AUSA), de fabricació íntegrament nacional. El seu model més famós va ser el PTV 250, un vehicle de dues places descapotable, amb una potencia 11CV que arribava als 75 Km i que se’n van fabricar unes 1100 unitats.

La producció de microcotxes va finalitzar el 1961 i l’empresa va derivar la seva activitat cap als bolquets, i carretons elevadors.

L’acte va acabar amb una visita a les instal·lacions productives i amb l’exposició del PTV 250.

El vehicle exposat Arxiu Particular